درخواست شهردار گرگان برای تعقیب کیفری رییس شورای شهر+ متن

در پی بروز اختلافات اخیر و کشمکش بین شهردار و برخی اعضای شورای شهر گرگان، حسین صادقلو شهردار از زهرا نورا رییس شورای این شهر به علت آنچه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نامید؛ به دادسرا شکایت کرد.

 

حسین صادقلو در نامه ای به شماره 9 /23684 از دادستان گرگان خواسته است "خانم زهرا نورا" را به علت آنچه که " افترا ، توهین و نشر اکاذیب " خوانده می شود منطبق با مواد 609-698 قانون مجازات اسلامی، تحت تعقیب کیفری قرار دهد.

 

درخواست شهردار گرگان برای تعقیب کیفری رییس شورای شهر+ عکس

 

ماجرا هنگامی آغاز شد که در پی ابلاغ مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت بکارگیری نیروهای بازنشسته از سوی دولت به دستگاههای اجرایی، مهدی چمران رییس شورای عالی استان های کشور این مصوبه را به شهرداران از جمله شهرداری گرگان ابلاغ کرد.

 

در مقابل شهردار گرگان نیز در نامه ای ضمن پاسخ به چمران با ادبیاتی خاص که برخی اعضای شورای شهر آن را غیرمودبانه خوانده اند؛ واکنش نشان داد.
متعاقب این اقدام رییس شورای شهر گرگان در نامه ای به شهردار این شهر خواست تا در خصوص این نامه از چمران رییس شورای عالی استان های کشور، معذرت خواهی کند.

 

شهردار گرگان به این نامه نیز واکنش نشان داد و از نورا به دادسرا شکایت کرد.

 

شهردار گرگان در بخشی از شکایت نامه خود آورده است: اخیرا رییس شورای اسلامی شهر گرگان با تنظیم و ارسال نامه ای خطاب به اینجانب برای چندمین بار مطالب و مباحثی را مطرح و نامه اینجانب به رییس شورای عالی استانها را خالی از هرگونه ادب و برازنده کرسی شهرداری شهر تاریخی گرگان به عنوان مرکز استان گلستان ندانسته و عنوان داشته نامه مذکور باعث سرافکندگی اکثریت اعضای شورا شده است.
صادقلو از دادستان خواسته است رییس شورای شهر گرگان را به اتهام افترا و توهین و نشر اکاذیب منطبق با مواد 609 - 698 قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب کیفری قرار دهد.

 

گفتنی است از زمان انتصاب حسین صادقلو به سمت شهرداری گرگان در سال 92 تا کنون همواره روابط بین اعضای شورا و شهرداری گرگان با تنش همراه بوده است و پیش از این نیز شهردار و اعضای شورای شهر گرگان در چند نوبت با یکدیگر کشمکش داشتند که نه تنها به استیضاح و کاهش اختیارات شهردار منجر شد بلکه تا طرح شکایت در مراجع قضایی نیز پیش رفت اما در نهایت به مصالحه منجر شد.