به گزارش افکار نیوزبه نقل از واحد مركزي خبر ، روزنامه الصباح به نقل از عبدالستار بيرقدار سخنگوي دستگاه قضايي عالي عراق نوشت: پنجشنبه اين هفته طارق هاشمي و هفتاد و سه تن از محافظان بازداشت شده او در سه مورد اتهامي مورد محاكمه قرار خواهند گرفت.

در این مورد «طارق هاشمی» به طور غیابی محاکمه می شود و دیگر متهمان حضوری محاکمه خواهند شد.

بیرقدار اضافه کرد: سه مورد اتهامی درخصوص ترور یکی از مدیران کل اداره اطلاعات عراق و ترور یک افسر عالی وزارت کشور و همچنین ترور یک وکیل مدافع خواهد بود.


سخنگوی دستگاه قضایی عراق اضافه کرد: به زودی نیز هاشمی و محافظان وی درخصوص ۳۰۰ مورد ترور و انفجار محاکمه خواهند شد و باید در این باره پاسخگو باشند.


عبدالستار بیرقدار افزود: محاکمه غیابی «طارق هاشمی» توسط سه قاضی و با حضور دادستان کل و برخی از وکلای مدافع متهمان صورت خواهد گرفت.

منابع آگاه در دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کردند: جلال طالبانی رئیس جمهور عراق در نظر دارد در روزهای آینده بطور رسمی طارق هاشمی را از پست معاونت ریاست جمهوری برکنار کند تا مقدمات محاکمه او توسط دادگاه عالی عراق هموار شود، طارق هاشمی اکنون در ترکیه بسر می برد.


خبر دیگر از عراق این که مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق بنا به دعوت رسمی شیخ «خلیفه بن زاید آل نهیان» وارد امارات متحده عربی شد. به گفته سخنگوی دفتر ریاست منطقه کردستان عراق بازرانی در راس یک هیئت بلندپایه و به منظور گسترش روابط سیاسی و تجاری اقلیم کردستان عراق با شیخ نشین امارات راهی این کشور شده است.


پیش از این بارزانی در ادامه سفرهای خارجی خود به آمریکا، بلغارستان و ترکیه سفر کرد و با مقامات این کشورها دیدار و گفت وگوهایی داشت.

بارزاني اخيرا با چراغ سبز آمريكا و عربستان، حملات شديدي را عليه دولت عراق آغاز كرده است و بر ضرورت تجزيه عراق و اجراي طرح بايدن در اين كشور تاكيد مي كند.