به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد،نشريه فارين پاليسي ضمن ارائه اين تحليل نوشت: سياست آمريكا در مورد سوريه نيازمند تجديد نظر است.

به عبارت دیگر مخالفت با بشاراسد صرفا یک سیاست نیست بلکه سیاست آمریکا را نیز به مخاطره می اندازد. آمریکا با تصمیم غلط براندازی و دور شدن از فضای مذاکره با اسد، خود را در موقعیت حمایت از اپوزیسیون قرار داد تا شاید دولت سوریه را تغییر دهد.

این در حالی است که در حال حاضر تهران و مسکو تنها کشورهایی هستند که می توانند چنین کاری را به انجام برسانند و آنها هم چنین قصدی ندارند.

تلاش دشمنان عرب سوریه نیز راه به جایی نبرده است.
این نشریه اضافه می کند: واشنگتن حتی در مورد ماموریت کوفی عنان نیز دچارتردید است و این به خاطر تنگنایی است که ایران، روسیه، چین و عراق به سیاست آمریکا تحمیل کرده اند. در عین حال عقب نشینی واشنگتن از سیاست تغییر رژیم سوریه، کار ساده ای نیست.


اوباما نمی تواند خود را راضی کند که با رژیم سوریه و متحدانش به راه حلی برسد. در حقیقت واشنگتن از یک توان راهبردی در مورد سوریه برخوردار نیست و به همین سبب نه به عنوان رهبری در پشت صحنه بلکه اکنون به عنوان قدرتی که هر جا بخواهند او را می کشند و می برند تا از سیاست ها و دستور کار دیگران حمایت کند مطرح شده است.


فارين پاليسي تاكيد كرد: اما بهترين راه اين است كه واشنگتن به ايجاد دوباره يك كانال مستقيم و موثر با رژيم سوريه و مراكز قدرت در آن كشور بپردازد. اگر واشنگتن در اين راه گام بردارد آينده با خطوطي خاكستري و نه سياه و سفيد ترسيم خواهد شد. آينده اي كه البته كمتر مي تواند خواسته آنها كه سر اسد را مي خواهند برآورده كند.