به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان،محمد بهزاد افزود: عمليات تعمير اساسي نيروگاه ها در فروردين ماه مثل سال گذشته به پايان رسيده و تعميرات دوره اي نيز در ارديبهشت ماه به پايان مي رسد.
وی ادامه داد: وضعیت موجود شبکه نشان می دهد که هم اکنون از برق مطمئن در کشور برخوردار هستیم و هیچ گونه نگرانی برای تامین برق در تابستان وجود ندارد.

بهزاد اضافه کرد: خوشبختانه در نیروگاه ها تمام قطعه های یدکی را تامین کرده ایم و با نظارت صنعتگران برق، نیروگاه های آبی آماده تولید برق هستند ضمن اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده و امیدواریم تا پیش از آغاز پیک بار حدود یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه برق جدید نیز وارد مدار شود که مجموع ظرفیت نیروگاه های جدید از تابستان پارسال تا پیک بار امسال به ۵ هزار مگاوات خواهد رسید.


وی خواستار مدیریت و صرفه جویی مصرف برق از سوی مردم شد و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی ها، تمام برنامه ریزی های لازم برای تابستان انجام شده اما بحثمهم و مطلب اصلی مدیریت و صرفه جویی از سوی مردم است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی تابستان گرم و طولانی، از مردم تقاضا می کنیم صرفه جویی در برق را فراموش نکنند تا به اتفاق مشترکان همچون سال گذشته، تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم و در تامین برق با مشکل مواجه نشویم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین در مورد میزان مصرف برق خانگی گفت: میزان مصرف برق خانگی از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مقایسه با گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است اما همچنان تا میانگین مصرف جهانی فاصله داریم و باید مصرف برق تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

وی گفت: ما باید بهینه سازی در کارخانه ها و مصارف کشاورزی را نیز در نظر داشته باشیم.