به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان، سازمان هاي بين المللي كار درباره افزايش بيكاري در اروپا هشدار مي دهند كه بيكاري در سراسر اروپا رو به افزايش است و اين امر به طور مشخص در جوانان بيشتر است. در اسپانيا بيش از نيمي از جوانان زير بيست وپنج سال بيكار هستند و اميدي به يافتن كار مناسب در مدت زمان كوتاه ندارند.

همچنین سازمان بین المللی کار اعلام کرد شمار بیکاران در جهان در سال دو هزار و دوازده به دویست ودوازده میلیون نفر افزایش می یابد و طرح های ریاضت اقتصادی در کشورهای منطقه اروپا وضع را بدتر می کند.

ریموند تورز از سازمان بین المللی کار می گوید: «طرح های ریاضت اقتصادی به رشد اقتصادی کمک نمی کند و اثر معکوس بر اقتصاد و اشتغال دارد. حتی بدهی را هم کم نمی کند و همیشه سطح آن را بالا نگه می دارد.»

این سازمان می گوید کشورهایی که بودجه صرف می کنند و بر کارهای مهارتی و خدمات عمومی سرمایه گذاری می کنند، وضع بهتری دارند.

اما در اروپا خدمات عمومی کاهش یافته و فرصت های شغلی نیز محدود شده است. فرصت های شغلی معدودی نیز که ارائه شده عموما کارهای نیمه وقت و با درآمد ناکافی است. دولت های اروپایی نمی خواهند شنونده این پیام باشند که بیش از نگه داشتن بودجه باید آن را صرف کنند.


سازمان بين المللي كار هشدار مي دهد ادامه اين روند هزينه هاي بيشتري را متوجه آنها خواهد كرد و دست كم خطر ناآرامي هاي اجتماعي را دامن مي زند.