به گزارش افکار نیوز ،علیرضا علیپور در گفتگو با مهر در خصوص صحبتهایش در برنامه نود مبنی بر اینکه یکی از بازیکنان آفریقایی در ایران شرکت صادراتی تاسیس کرده و پول زیادی از سایر بازیکنان آفریقایی گرفته است، گفت: این شخص همان عیسی ترائوره بازیکن پیشین پرسپولیس و سایپاست که به طور غیر قانونی به این کار مشغول است. ما منتظر گزارشهای بیشتری هستیم تا با مستندات بیشتری درباره این بازیکن صحبت کنیم.

وی افزود: ترائوره مجوز فعالیت ندارد و یا آنرا به ما نشان نداده است. البته برای ما مهم این است که وقتی یک تبعه خارجی به عنوان بازیکن وارد کشورمان می شود نباید به فعالیت‌های دیگری مشغول شود. من تعجب می کنم باشگاه‌هایی که این بازیکنان را به کار می‌گیرند چرا چنین مسائلی را دنبال نمی‌کنند و بازیکنان خارجی خود را برای انجام هر کاری آزاد می‌گذارند.

علیپور با اشاره به سابقه ترائوره و بازی در تیم های لیگ برتری، تاکید کرد: در حال حاضر نمی دانم این بازیکن کجاست. به نظرم دو سالی هست که او دیگر اصلا بازی نمی‌کند.

دبیر ستاد منشور اخلاقی در ادامه درباره ماجرای ورودش به قضیه " فونیکه‌سی " بازیکن تیم صنعت نفت خاطرنشان کرد: اجازه بدهید تا آخر خط این قضیه برویم و بعد درباره آن صحبت کنم. ما با مدیربرنامه‌های این بازیکن صحبت کردیم و امیدواریم که نسبت به اقداماتشان توجیه شده باشند.

وی همچنین در خصوص نامه ستاد منشور اخلاقی به باشگاه ها مبنی بر ممنوعیت فعالیت بازیکنان در شبکه های اجتماعی هم گفت: من هم این خبر را روز گذشته در روزنامه ها خواندم. ما مشخصا به این موضوع ورود نکرده ایم و نامه ای در این خصوص به هیچ باشگاهی نزده ایم. تمام بازیکنان مثل سایر مردم مشمول قوانین عمومی کشور هستند و باید به آن احترام بگذارند.