وقتی مرگ باعثشهرت می شود

به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، افراد مشهور در طول تاریخ بشریت فراوان هستند. کسانی که به وسیله اقداماتی که انجام داده اند و تغییراتی که در تاریخ به وجود آورده اند مشهور شده اند. در این میان افرادی نیز وجود دارند که تنها با مرگ به خود مشهور شده اند. در این مطلب به معرفی تعدادی از این افراد می پردازیم.

جی دی تیپیت

این افسر پلیس در شهر دالاس در ایالت تگزاس در روز قتل جان اف کندی ریس جمهور آمریکا در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در حال گشت با خودروی خود بوده است که به یک اتومبیل مشکوک می شود. بنا بر نظر کمیسیون های تحقیق راننده این خودرو " لی هورلی اوسوالد " ضارب ریس جمهور کندی بوده است.

پلیس مذکور پس از متوقف کردن خودروی مظنون از خودرو خارج شده تا به سمت او برود که ناگهان اسوالد با سلاح کمری ۳ گلوله به سینه او شلیک کرده و سپس از خودرو خارج شده و یک تیر هم به سر او شلیک می کند. به دلیل قتل اسوالد به فاصله کمی پس از دستگیری رازهای زیادی در مورد این ماجرا مخفی مانده است.

ادوارد اسلوویک

این سرباز آمریکایی در زمان جنگ دوم جهانی تنها سرباز آمریکایی بوده است که به دلیل فرار از میدان جنگ اعدام شده است. با وجود اینکه تعداد زیادی از سربازان آمریکایی در طول جنگ دوم جهانی به دلیل فرار از انجام وظیفه محاکمه شدند اما تنها برای ۴۹ نفر از آنان حکم اعدام صادر شده و تنها در یک مورد که به مربوط به این شخص بود به اجرا درآمد. وی در روز ۳۱ ژانویه ۱۹۴۵ تیرباران شد.

جیمز بالگر

این کودک ۳ ساله انگلیسی قربانی یکی از عجیب ترین جنایات در دوران معاصر شده است. وی در روز ۱۲ فوریه سال ۱۹۹۳ میلادی توسط دو پسر بچه شرور ۱۰ ساله از مقابل یک مرکز خرید در شهر لندن ربوده شده و پس از کتک خوردن از این دو کودک بر اثر اثابت ضربه به سرش در کنار یک مسیر ریل آهن به قتل رسید. بسیاری این حادثه را یک شوک واقعی برای جامعه انگلستان می دانند.

مری جو کاپچن

این زن آمریکایی که یک معلم و منشی ساده بود در جریان یک میهمانی با سناتور " تد کندی " به تاریخ ۱۸ جولای ۱۹۶۹ شرکت داشت. پس از اتمام میهمانی سناتور کندی به وی پیشنهاد می کند تا وی را به منزل برساند. این دو در اتومبیل در حال حرکت بودند که به دلیل تاریکی هوا بخشی از مسیر را اشتباه رفته و نهایتا از روی یک پل قدیمی که بر روی یک دریاچه وجود داشته سر در می آورند.

سناتور نمی تواند اتومبیل را کنترل کند و به درون آب می افتند. تد کندی موفق می شود تا از خودور خارج شود اما مری غرق می شود.

کیسی جونز

این مهندس قطار اهل آمریکا یکی از نمادهای این شغل در جهان به حساب می آید. وی به تاریخ ۳۰ آوریل ۱۹۰۰ میلادی در حالی که سعی می کرد قطار خود را از برخورد با قطاری دیگر در ایالت می سی سی پی آمریکا حفظ کند بر اثر برخورد کشته شد. این حرکت وی او را تبدیل به یک قهرمان افسانه ای در آمریکا و سمبل فداکاری در این کشور کرد.