به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، براساس آمار انجمن خودروسازان، توليد كشنده فراز با ترمز ABS طي سال گذشته نسبت به سال ۱۳۸۹ حدود ۱۳.۳ درصد كاهش يافت. در سال ۱۳۸۹ معادل ۱۰۲۳ دستگاه كشنده فراز در ايران خودرو ديزل تحت برند چيني CNHTC توليد شده بود.

براساس آخرین اخبار منتشر شده، ایران خودرو دیزل پس از دریافت اجازه شماره گذاری این کشنده از پلیس راهور ناجا تاکنون موفق به فروش ۵۰۰ دستگاه از این خودرو شده است.



در پی ممانعت پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری این کشنده طی سال گذشته، سرانجام پلیس راهور، سازمان استاندارد و دانشکده خودرو دانشگاه علام و صنعت از سوی رئیس جمهور ماموریت یافتند که استاندارد این خودرو را بررسی کرده و نظر خود را در این باره اعلام کنند.

در نهایت نیز پس از جلسات مشترک این گروه، فراز از سوی سازمان استاندارد و دانشگاه علم و صنعت استاندارد شناخته شد و در نهایت قرار شد شماره‌گذاری ۵۰۰ دستگاه از این کشنده آغاز شود و پس از گذشت سه ماه و بررسی عملکرد این کشنده، در صورت نبود ایراد فنی، شماره‌گذاری این خودرو ادامه یابد. زمان سه ماهه در اوایل فروردین امسال به پایان رسید، ولی شماره‌گذاری این خودرو از سوی پلیس ادامه نیافت.

ايران خودرو ديزل به خريداران كشنده فراز تاكيد كرده كه فقط از تريلر استاندارد استفاده كنند. اين شركت از پليس راهور نيز درخواست كرده كه از تردد كشندههاي فراز با تريلر غير استاندارد جلوگيري كند.