به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، آیتالله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان با اشاره به ضرورت شرکت پرشور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ما باید با همان شور شوق ۱۲ اسفند در انتخابات ۱۵ اردیبهشت ظاهر شوند و دشمن را بار دیگر از خود ناامید سازند.

وی ادامه داد: حرکت عظیم مردم در ۱۲ اسفند با شرکت پرشور در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی کامل خواهد شد و پاسخ مستحکمی به یاوه‌گویی‌های دشمن خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش مردم در انقلاب اسلامی افزود: مردمی بودن یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی است که آن را در برابر بسیاری از آسیب‌های دوران مصون نگه‌ داشته است.

وی اضافه کرد: نقش مردم در کنار نقش رهبری آگاه و دلسوز در انقلاب معنا پیدا می‌کند و این دو رکن از یکدیگر جدایی‌ناپذیر هستند.



مردم از گرانی‌ها به ستوه آمده‌اند

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم پشتوانه نظام اسلامی هستند، ابراز داشت: مسئولین باید تمام تلاش خود را در خدمت خالصانه به مردم به کار گیرند.

وی با بیان اینکه مردم از گرانی‌ها به ستوه آمده‌اند یکی از بزرگ‌ترین وظایفی که به عهده مسئولین است را کنترل گرانی‌ها در کشور دانست.

این مرجع تقلید عنوان کرد: حفظ استقلال کشور و مقابله در برابر تحریم‌ها اکنون به حمایت از تولید داخلی و اصلاح اقتصاد کشور بستگی دارد.

وی با اشاره به دغدغه‌ها رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد خاطرنشان کرد: هدف این انقلاب از آغاز، خدمت به زاغه‌نشینان و مستضعفان بوده و مسئولان باید تلاش کنند این قشر که صاحبان اصلی انقلاب هستند، در وضعیت اقتصادی کشور آسیب نبینند.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز داشت: این مستضعفان بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز پابرهنگان و ضعیفان جامعه در جبهه‌ها نقش ایفا می‌کردند.

وی افزود: در زمان جنگ عده‌ای از مرفهان جامعه دائم از ادامه پیدا کردن جنگ ابراز خستگی می‌کردند اما امام خمینی(ره) به آنان می‌فرمود شما از ابتدا خسته بودید و انقلاب را تا امروز زاغه‌نشینان اداره کرده‌اند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: جهان‌شمول بودن از شاخصه‌های دیگر انقلاب اسلامی است که سبب شده این انقلاب امروز حتی در اروپا و آمریکا نیز تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به یک ملت یا یک کشور اختصاص ندارد و هویتی دارد که نمی‌توان آن را در درون مرزها محصور کرد.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز داشت: مردم اروپا و آمریکا نیز امروز از اقتصاد سرمایه‌داری به تنگ آمده‌اند و تمام چشم‌ها به سوی انقلاب اسلامی گشوده شده، به همین دلیل ما باید برای پرسش‌های آنان در زمینه شیوه صحیح زندگی و یا راه حل مشکلات امروز بشریت، پاسخ‌های مناسب ارائه کنیم.



هیچ کس به اندازه مطهری با قلم به انقلاب خدمت نکرد

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری اذعان داشت: آثار شهید مطهری مبانی فکری انقلاب محسوب می‌شود و هیچ کس مانند شهید مطهری با قلم به انقلاب خدمت نکرد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: شهید مطهری یک فیلسوف بزرگ، عالم آگاه، استاد ممتاز حوزه و دانشگاه و سخنوری ماهر بود که قلم او بسیار در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: شهید مطهری در سال ۲۲ در حوزه علمیه قم استاد ممتازی بود و پس از عزیمت به تهران نیز در دانشگاه تهران به تدریس پرداخت.

آیتالله نوری همدانی ابراز داشت: شهید مطهری در خرداد ۴۲ نقش غیر قابل انکاری در به راه افتادن نهضت انقلاب اسلامی داشت و هنگامی که امام خمینی(ره) در تبعید به سر میبرد، حال و هوای انقلاب را در مردم زنده نگه داشت.