به گزارش افکارنیوز، یک مقام نزدیک به صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی در گفتگو با مهر در واکنش به خبری با عنوان اینکه "وزیری به دلیل گرانیها مجبور به ترک جلسه دولت شد"، اظهار داشت: صادق خلیلیان میگوید وی جلسه دولت را به دلیل گرانیهای اخیر ترک نکرده است.

وی نوسانات نرخ ارز در سال گذشته را عاملی موثر در افزایش قیمت محصولات کشاورزی دانست و افزود: وزارت جهادکشاورزی معتقد است نرخ ارز، مشکلات مربوط به نقل و انتقال پولی و سوء استفاده برخی‌ها از شرایط فعلی بازار عوامل اصلی افزایش قیمتها بوده‌اند.

این مقام نزدیک به وزیر جهادکشاورزی، انتقال اختیارات این وزارتخانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره را نیز رد کرد.

مهر امروز گزارش داده بود: موضوع گرانی‌ها که این روزها صدای همه را درآورده، دولتمردان را نیز به تب و تاب انداخته است و هرکدام دیگری را متهم به کم‌کاری و عدم برنامه‌ریزی در این باره می‌کند.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور اخیرا در اظهارنظری عجیب ضمن پذیرش گرانی‌ها، به انتقاد از نبود برنامه مشخص برای کنترل قیمتها در بازار پرداخته است؛ موضوعی که خود وی به عنوان رئیس کارگروه کنترل بازار باید در این باره پاسخگو باشد.

در همین حال، گفته می‌شود در یکی از جلسات اخیر دولت، یکی از وزرا مجبور به ترک جلسه می‌شود.

خبرگزاری مهر آمادگی دارد توضیحات مقامات دولتی را در این باره منتشر کند.