اوباما با تغییر " تغییر " به مصاف رامنی می رود

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، "باراک اوباما" که در انتخابات سال ۲۰۰۸ توانسته بود با انتخاب شعار "تغییر" گوی سبقت را از تمامی رقیبان خود برباید این بار نیز دست به انتخاب یک شعار یک کلمه ای برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ زده است.

اوباما برای پیروزی در انتخابات سال جاری شعار " به پیش " را انتخاب کرده و امیدورا است که همچون سال ۲۰۰۸ که شعار تغییر کمک شایانی به وی کرد، به پیش نیز بتواند چنین نقشی را ایفا کند.

دیلی تلگراف با مخابره این خبر می نویسد: در پایان یک فیلم انتخاباتی هفت دقیقه ای اوباما استفاده از عبارات استادنه را برای پیروزی در انتخابات آغاز کرد.

این اقدام(استفاده از عبارت های زیبا) فقط یک بار و آنهم در پایان فیلم اتفاق افتاد و درحقیقت واقعیت سیاسی موجود در آمریکا برای یک رئیس جمهوری که هم اکنون متصدی این پست است اتفاق افتاد.

در این فیلم تبلیغاتی مهمترین محورهایی که اوباما در مورد آنها سخن گفت مواردی چون اصلاحات در بخش بهداشت، ضمانت وام های صنایع خودروسازی آمریکا، مرگ بن لادن(رهبر سابق القاعده) و اصلاحات آرام اما ثابت اقتصادی آمریکا بودند.

علاوه بر این موضوع اوباما و " بیل کلینتون " رئیس جمهور اسبق آمریکا که هر دو از حزب دموکرات هستند با حمله به " میت رامنی " نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سال ۲۰۱۲ به انتقاد از وی پرداخته و اعلام کردند: رامنی قصد دارد آمریکا را به دوران جرج دبلیو بوش بازگرداند.

کلینتون که در یک اتفاق نادر به همراه اوباما در یک برنامه حاضر شده بود در انتقاد از رامنی گفت: وی رقیبی است که اساسا می خواهد همان کارهایی را انجام بدهد که در گذشته انجام شده است. این کارها همان نتیجه ای را به شما می دهند که ما پیشتر آنها را بدست آورده ایم.

کمیته انتخاباتی رامنی، نیز شعار " اعتماد به آمریکا " را انتخاب کرده اما امکان آن وجود دارد که با توجه به نزدیک شدن به ماه نوامبر اقدام به تغییر دادن این شعار کند.

دیلی تلگراف در توضیح شعارهای انتخاباتی آمریکا می نویسد : البته شعار "به پیش" پیشتر و از سوی هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه مورد استفاده قرار گرفته و برای مثال در سال ۲۰۰۴، بوش شعار "آمریکا به پیش" ( آمریکا را به جلو حرکت دهیم ) را انتخاب کرده بود.