به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ترتیب دهندگان جنبش تسخیر بر روی صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک فراخوانی را برای برگزاری اعتصاب سراسری در تاریخ سه شنبه اول می ( امروز ) قرار داده و از تمامی مردم آمریکا خواسته اند تا در این اعتصاب شرکت کنند.

در اغلب کشورها امروز(اول ماه می) به عنوان روز می و یا روز جهانی کارگز شناخته می شود. رسانه های آمریکایی با مخابره این خبر نوشته اند: در فراخوان سازماندگان جنبش ستخیر آمده است: " نه کار، نه مدرسه، نه خرید، نه کار بانکی، نه تجارت، مردم سیاره زمین به خیایان ها می آیند. "

آتلانتیک وایر در این رابطه می نویسد: روز می در بیش از ۷۵ کشور جهان تعطیل است و ترتیب دهندگان اعتصاب امروز نه تنها از مردم آمریکا بلکه از مردم این کشورها نیز خواسته اند تا دست به اعتصاب بزنند.

در بخشی از خبر این رسانه آمریکایی آمده است: تفاوتی نمی کند که شما علیه جنبش تسخیر باشید و یا آنکه با آن موافق هستید مهم این است که تصمیم آنها برای برگزاری اعتصاب موجب تعطیل شدن خرید و فروش و ایجاد ترافیک سنگین در خیابان ها می شود.

بر اساس این گزارش در اغلب شهرهای آمریکا طرفداران جنبش تسشخیر دست به اعتصاب زده اند. خبرگزاری های مختلف همچون آسوشیتدپرس، رویترز، خبرگزاری فرانسه و … با پوشش این رویدداد اینطور نوشته اند.

شهرهایی که در آنها اعتصاب برگزار شده به شرح زیر هستند:

- سواحل شرقی امریکا:

بوستون: در ساعت ۷ صبح اعتصاب آغاز شد. این اعتصاب با تظاهرات هایی بر علیه نظای سرمایه داری و بی عدالتی آغاز شد.

نیویورک: حضور طرفداران تسخیر در خیابان ها از شب گذشته آغاز شد و همانند سال گذشته پارک زاکوتی محل تجمع مخالفان نظام سرمایه داری بود.

جنوب:

آتلانتا: مرکز ایالت جورجیا از ساعات ابتدایی صبح امروز شاهد برگزاری تظاهرات معترضان به نظام سرمایه داری بود. مردم این شهر از ساعت ۱۰:۳۰ صبح و اغلب به همراه خانواده هایشان در تظاهرات شرکت کرده بودند. این تظاهرات از " پارک تروی دیویس " آغاز و تا حومه شهر ادامه یافت.

غرب:

شیکاگو: در این شهر ۱۲ مرکز بهداشتی برای شرکت در اعتصاب تعطیل شد و معترضین تلاش داشتند تا بنادر را نیز تعطیل کنند.

دیترویت: مردم این شهر قصد دارند تا عصر امروز دست به تظاهرات بزنند. این تظاهرات با تجمع در پارک کلارک آغاز می شود. معترضین سپس با عبور از مقابل مدارس، ایستگاه های حمل و نقل عمومی، ساختمان های فدرال اعتراض خود را در پارک " گرند سیرک " پایان می دهند.

سواحل غربی:

سان فرانسیسکو: معترضین در این شهر قصد دارند تا پل " گلدن گیت " را تسخیر کنند. این پل سانفرانسیسکو را به مین کانتی متصل می کند.

اوکلند: اعتراض در این شهر از سواحل غربی آن آغاز شد. اعتراض در این شهر از یک روز قبل و با کشدین نقاشی هایی بر روی دیوارهای شهر آغاز شده بود.

لس آنجلس: اعتراضات این شهر از صبح امروز و با برگزاری تظاهرات از سوی مهاجرین آغاز شد. اعتراضات این شهر تا ساعت ۲:۳۰ بعدازظهرادامه داشت.

ترتیب دهندگان اعتصابات امروز، اول می را به عنوان آغاز مجدد اعتراضات جنبش تسخیر اعلام کرده اند.

جنبش تسخیر از ۱۷ سپتامبر سال گذشته هنگامی آغاز شد که گروهی از مردم در مرکز تجاری نیویورک در اعتراض به نابرابری های گسترده و فساد در سطوح بالا، تجمع کردند. با وجود مانع تراشی های پلیس و دستگیری‌های گسترده، جنبش " تسخیر " اکنون به دیگر شهرهای بزرگ آمریکا نیز رسیده است.
این جنبش همچنین الهام بخش تظاهرات و اعتراضات مشابه در کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال بوده است.