به گزارش افکارنیوز، احمد ابهری مهدوی در گفت وگو با موبنا با اشاره به اینکه اپراتور سوم تلفن همراه کشورمان با مشکلاتی همراه است، اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس چندین بار در این خصوص تشکیل جسله داده است.
وی با بیان اینکه این وظیفه سازمان تنظیم مقررات است که نظارت کافی در خصوص چگونگی وضعیت این اپراتور داشته باشد، گفت: مجلس در خصوص پروژه اپراتور سوم باید از رگولاتوری پیگیری های لازم را به عمل آورد.
نائب رئیس کمیسیون صنایع با اشاره به مشکلات گوناگونی که در مسیر پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشورمان وجود داشته، اعلام کرد: مسئله تحریم ها و انتقال پول از جمله مشکلات این اپراتور بوده ولی در مجموع اپراتور سوم از ابتدا تا کنون ضعیف عمل کرده است.
این در حالیست که اپراتور سوم تلفن همراه به دلیل عدم واگذاری سیمکارت به میزان قابل قبول، عدم پوشش کافی در شبکه خود و تخلف در نحوه ثبت نام و واگذاری سیمکارت از سوی سازمان تنظیم مقررات اخطار گرفت.
محمد کرم پور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که این اپراتور تا کنون نتوانسته به تعداد کافی سیمکارت واگذار کند و پوشش شبکه این اپراتور در سراسر کشور به حد قابل قبول نرسیده وهمین امر از دیگر مواردی است که موجب شده تا رگولاتوری به این اپراتور اخطار دهد.
به گفته وی همچنین نحوه فروش سیمکارت توسط اپراتور سوم مشکل دارد چرا که زمانی که اپراتور برای فروش سیمکارت ثبت نام انجام می دهد، موظف است که ظرف مدت ۷۲ ساعت سیمکارت مذکور را فعال واگذار کند که این اقدام توسط اپراتور سوم تلفن همراه انجام نشده است.
اپراتور تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اردیبهشت ماه سال ۸۹ موفق به دریافت پروانه بهره برداری از سومین شبکه تلفن همراه در کشور و متعهد شد که این شبکه را ظرف مدت ۹ ماه از زمان لازم الاجرا شدن پروانه راه اندازی کند.
اپراتور سوم برای نخستین بار نسل سوم موبایل را که قابلیتهایی چون دسترسی به اینترنت پرسرعت ، مکالمه تصویری و ارسال پیام های چندرسانه ای را داراست در کشور عرضه خواهد کرد.