قیچی برگردان رونی، بهترین گل تاریخ لیگ برتر

افکار نیوز وین رونی در فوریه ۲۰۱۱ گل زیبایی برابر رقیب همشهری به ثمر رساند که با رای صدها هزار هوادار فوتبالی در سراسر دنیا به عنوان بهترین گل تاریخ لیگ برتر انگلیس در ۲۰ سال برگزاری این رقابت‌ها انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، رونی در این رقابت توانست ۹ نامزد دیگر را شکست داده و ۲۶ درصد از کل رای هواداران را از آن خود کند. گل دنیس برکمپ در مارس ۲۰۰۲ برابر نیوکسل یونایتد با ۱۹ درصد رای و گل تیری آنری در سپتامبر ۲۰۰۰ برابر منچستریونایتد با ۱۵ درصد در رده‌های بعدی بهترین گل‌ها قرار گرفتند.

رونی در این زمینه گفت: با تماشای مسابقه‌های لیگ برتر بزرگ شده‌ام و اکنون از اینکه گلم به عنوان بهترین گل تاریخ این رقابت‌ها انتخاب شده احساس خیلی خوبی دارم. گل‌های بسیار زیبایی به عنوان نامزد انتخاب شده بودند، گل‌هایی که من در دوران کودکی آنها را از طریق تلویزیون دیده‌ بودم. گل‌های پائولو دی کانیو، الن شیرر، تونی یبوا و دیوید بکام. رقابت با گل‌‌های زیبای چنین بازیکنانی مایه سرافرازی من است و انتخاب گلم به عنوان بهترین، چیزی است که باید به آن افتخار کنم. از همه هوادارانی که به گل من رای دادند تشکر می‌کنم.


انتخاب بهترین‌های ۲۰ سال تاریخ لیگ برتر انگلیس در بخش‌های بهترین گل، بهترین شادی پس از گل، جذاب‌ترین مسابقه و بهترین دفع توپ برگزار شد که نتیجه نهایی این رای گیری ۱۱ روز دیگر به شکل رسمی اعلام می‌شود.

وین رونی با بدست آوردن این عنوان جای دیوید بکام را گرفت. گل بکام در آگوست ۱۹۹۶ به ویمبلدون به عنوان بهترین گل ۱۰ سال نخست لیگ برتر انگلیس انتخاب شده بود.