افکار نیوز - احمدينژاد مرد سنت شكني است، ديدگاه بسياري از سياستمداران در مورد مرد اول قوه مجريه، حال اين سنتشكني در دو دوره نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز خود را نشان ميدهد.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در دو دوره انتخابات مجلس نهم برخلاف دیگر سیاستمداران و شخصیت‌های مطرح ترجیح داد که بعدازظهر روز انتخابات با حضور در یکی از شعب نه چندان مطرح اخذ رای، رای خود را به صندوق بیندازد.

در دور اول انتخابات مجلس نهم وی با حضور در مسجدی در میدان قزوین در ساعت ۱۴ رای خود را به صندوق انداخت و این بار مسیر را کوتاه‌تر از دفعه قبل کرد و در ساعت ۱۵:۳۰ با حضور در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی رای خود را در صندوق سیار ۱۴۴۹ انداخت، ‌ صندوقی که صبح آن روز آیت‌الله جنتی رییس شورای نگهبان و همچنین کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان رای خود در آن انداخته بودند.

احمدی‌نژاد در هنگام رای دادن خود در این دو دوره یک سنت دیگر را نیز شکست و آن مصاحبه نکردن با خبرنگاران است. برخلاف دیگر مسئولان که به صورت رویه پس از انداختن رای خود به صندوق با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کنند، رییس‌جمهور در این دو دوره نیز ترجیح داد فقط به انداختن رای اکتفا کند و تنها به احوال‌پرسی با خبرنگاران بپردازد و گفت‌وگویی نداشته باشد.

البته این دوره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات با دوره قبل یک تفاوت دیگر نیز دارد و آن این‌که احمدی‌نژاد در عمل نشان داد بر اهمیت خانواده اعتقاد دارد مبحثی که در سخنان خود بارها بدان تاکید داشته و دارد و به واسطه آن اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی را در کابینه خود علیرغم برخی از اعترضات قرار داد.

رییس جمهور امروز برای اثبات اهمیتی که برای زن و خانواده قایل است بر خلاف بسیاری از سیاسیون به همراه همسر خود(خانم اعظم فراحی) در جلوی دوربین خبرنگاران و عکاسان حضور پیدا و رای خود را به صندوق انداخت، اتفاقی که چندان در جمهوری اسلامی ایران رخ نمی‌دهد.

فراموش نكنيم احمدينژاد همواره اثبات كرده است كه در پي هر سنتشكني، هدف يا موضوعي را دنبال ميكند.