زنگ خطر دیگری برای آمریکا کشف یک فایل سری در سایت " ویکی لیکس "

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران ، فايل ۴/۱ گيگابايتي مذكور چند روز پس از آنكه اين سايت دهها هزار سند افشا كننده درباره جنگ افغانستان را منتشر نمود، در بخش "تاريخ جنگ افغانستان" ،روي اين سايت قرار داده شده است.

بنابر اعلام سایت " کریپتومی " یکی از سایت های افشاگر دیگر، فایل مورد نظر احتمالا به منظور پیشگیری از اقدامات آمریکا علیه این سایت و " جولیان آسانگ "، بنیانگذار آن منتشر شده است.

مسئولان کریپتومی همچنین معتقدند که فایل سری منتشر شده که به صورت کد گذاری شده در معرض نمایش قرار گرفته است، ممکن است دستکم حاوی ۱۵ هزار فایل سری دیگر باشد.

گفتنی است، سایت " ویکی لیکس " منبع اصلی این اسناد را مشخص نکرده است، اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که " برادلی مانینگ " یکی از افسران سرویس جاسوسی آمریکا که هم اکنون نیز به جرم انتشار فیلم حمله بالگرد آمریکایی به بغداد و کشتار تعداد زیادی از غیر نظامیان در بازداشت به سر می برد، افشاگر اصلی این اطلاعات باشد.

بنابر گزارش مجله " وایرد "، فایل کد گذاری شده مورد نظر ممکن است شامل افشا سازی های بیشتری راجع به جنگ عراق، افغانستان و همچنین ۲۶۰ هزار تلگراف رد و بدل شده در وزارت خارجه آمریکا باشد که توسط منینگ ارائه شده است. / گ