حاشیه‌های برنامه «هفت» / خداحافظی جیرانی

به گزارش افکار به نقل از خبرانلاین، این برنامه در شرایطی روی آنتن رفت که بعد از ظهر جمعه ۲۲ اردیبهشت پس از گمانه زنیهای مختلف جایگزین فریدون جیرانی در این برنامه مشخص شد.

جیرانی در ابتدای برنامه گفت که «هفت» امشب آخرین برنامه ای است که با حضور او روی آنتن می‌رود و از هفته بعد یک تیم جدید این برنامه را اجرا می‌کنند.

برنامه «هفت» اردیبهشت سال ۱۳۸۹ کارش را آغاز کرد و تا مدت‌ها از آن به عنوان ۹۰ سینمایی نام برده می‌شد. این برنامه در هفته گذشته و پس از اعلام ناگهانی خبر جدایی فریدون جیرانی مجری و تهیه کننده آن، خبرساز‌ترین برنامه سیما پس از تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۱ بود.

۳۴ چهره سینمایی نیز با انتشار نامه‌ای سرگشاده به عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما از جیرانی و برنامه «هفت» حمایت کردند.

تقلید فاطمه گودرزی از عادل فردوسی‌پور
فاطمه گودرزی بازیگر سینما که مهمان آخرین برنامه فریدون جیرانی بود در ابتدای صحبت‌هایش گفت که می‌خواهد به تاسی از عادل فردوسی‌پور قهرمانی سپاهان را تبریک بگوید.

این بازیگر سینما که به خاطر درگذشت ایرج قادری بازیگر و کارگردان به برنامه «هفت» آمده بود، گفت که عادل فردوسی‌پور در برنامه‌ ۹۰ همیشه موفقیت‌های ما سینماگران را تبریک می‌گوید و من هم امشب می‌خواهم به تاسی از او قهرمانی تیم سپاهان در لیگ برتر را به مردم اصفهان و طرفداران این تیم تبریک بگویم.

عادل فردوسی‌پور در برنامه‌هایش بارها موفقیت سینماگران ایرانی از جمله اصغر فرهادی را تبریک گفته است.

گودرزی بازیگر نقش اصلی فیلم «می‌خواهم زنده بمانم» بود که زنده یاد ایرج قادری پس از ۱۰ سال دوری از سینما در سال ۱۳۷۳ این فیلم را کارگردانی کرد.

طعنه جیرانی به پخش شبکه سه: ممنون از بدرقه خوب شما


فریدون جیرانی پس از پخش آیتم «روی جلد برنامه هفت» به طعنه گفت که از بدرقه خوب پخش محترم شبکه سوم سیما سپاسگزاریم.
این برنامه با تاخیر زیادی روی آنتن رفت و جیرانی با اشاره به این تاخیر گفت که از پخش محترم تشکر می‌کنیم که در این مدت طولانی به صورت زیرنویس اعلام نکردند که امشب برنامه «هفت» با تاخیر روی آنتن می‌‌رود.

او که در ابتدای برنامه اعلام کرده بود، این آخرین برنامه اوست، افزود: «من از بدرقه خوب پخش محترم سپاسگزارم و از دوستان ممنونم به خاطر این بدرقه.»

برنامه هفت از هفته آینده با تهیه کنندگی محمدخزائی دبیر دوره گذشته جشنواره فیلم فجر و تهیه کننده سینما روی آنتن میرود و محمود گبرلو منتقد سینما هم مجری این برنامه خواهد بود