به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان، پس از راي منفي ايالت كاروليناي شمالي به قانوني شدن ازدواج همجنسگرايان، اوباما در يك مصاحبه تلويزيوني به حمايت از همجنسگرايان پرداخت.


علاوه بر اوباما، جو بایدن معاون وی، و آرنه دونکان هم از دیگر مقامات بلندمرتبه آمریکایی هستند که در چند روز اخیر از گروه های همجنسگرا حمایت کرده اند.

اوباما در مصاحبه ای که اخیرا با شبکه تلویزیونی ای بی سی انجام داد، در حمایت از همجنسگرایان گفت: در یک نقطه مشخص من به این نتیجه رسیدم که برای من شخصا این بسیار مهم است که به جلو حرکت کنیم و بپذیریم که، فکر می کنم زوج های همجنس باید بتوانند ازدواج کنند.


اوباما همچنین در ادامه صحبت هایش از تعهد خود و دولتش برای کمک به افزایش حقوق همجنس بازان خبر داد.
حمایت اوباما از همجنسگرایان در حالی است که گفته می شود وی اولین رئیس جمهوری است که به حمایت از ازدواج همجنسگرایان پرداخته است.

اوباما که پیش از این تلاش داشت شرایط را به گونه ای نشان دهد که می تواند از همه گزینه ها علیه مخالفان استفاده کند اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به فلاکتی افتاده است که گزینه حمایت همجنسگرایان را روی میز تبلیغات انتخاباتی خود قرار داده است.


گفتنی است، صدای آمریکا - VOA - این اقدام اوباما را تفرقه انگیز دانست و نوشت: پرزیدنت اوباما روز چهارشنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی اعلام کرد او هنوز معتقد است باید به زوج های همجنس اجازه ازدواج داده شود و مساله بالقوه تفرقه انگیزی را در حالی که می خواهد برای بار دوم به ریاست جمهوری برگزیده شود، مطرح ساخت.


صداي آمريكا افزود: اوباما قبلا از پشتيباني از ازدواج همجنسگرايان خودداري مي كرد و مي گفت نظريات او در اين مقوله هنوز شكل نگرفته است.