به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان،به دنبال موج گسترده افزايش نارضايتي هاي مردم در كشورهاي اروپايي رهبر حزب استقلال انگليس با اشاره به بالا گرفتن نارضايتي ها در منطقه يورو، نسبت به احتمال وقوع انقلاب در برخي از كشورهاي اروپايي، هشدار داد.

«نایگل فریگ» رهبر حزب استقلال انگلیس طی سخنانی در پارلمان اروپا، افزایش تعداد احزاب در کشورهای اروپایی را نشانه ای بر تولد مجدد سوسیالیسم ملی در کشورهایی نظیر یونان دانست.

بی بی سی گزارش داد فریگ که حزب او خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست، با اشتباه ارزیابی کردن مسیر اتحادیه اروپا، خواستار پایان پروژه اتحادیه اروپا و انحلال این اتحادیه شد.


در همین ارتباط، «الکس تسیپراس» رهبر حزب چپگرای یونان، وام صندوق پول بین الملل و اتحادیه اروپا و همچنین نتایج ناشی از سیاست های ریاضتی را «وحشیگری» نامیده بود.

فریگ در ادامه اتحادیه اروپا را به کشتی «تایتانیک» تشبیه کرد که اکنون به کوه یخ برخورد کرده است. او این اتحادیه را اتحادیه «شکست اقتصادی» نامید که مملو از بیکاری و رشد اندک است.


او در نهایت با اشاره به این موارد، گفت: اتحادیه اروپا خطر بزرگی برای کل قاره به حساب می آید. ما با نارضایتی جمعی روبرو هستیم، و حتی احتمال انقلاب در برخی از کشورها وجود دارد.


هرچند تاكنون اجلاس ها و همايش هاي پي در پي با حضور مقامات ارشد كشورهاي اروپايي براي حل معضلات اقتصادي اروپا برپا شده است اما رسانه هاي غربي اذعان مي كنند كه مشكلات وخامت بار اقتصادي حل نشده و مقامات سياسي فقط عكس يادگاري مي گيرند.