به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد،حالا دیگر وقتی یک کاربر تصمیم به خرید یک کامپیوتر شخصی یا گوشی موبایل میگیرد گزینههایی مانند موبایلهای هوشمند و تبلتها هم پیش رویش قرار میگیرند و حتی اغلب این دستگاههای جدید در این رقابت برنده میشوند.

درست به همین دلیل هم هست که کارشناسان اعلام کرده‌اند تعداد موبایل‌های هوشمند فروخته شده در جهان در سال گذشته میلادی بیشتر از تعداد کامپیوترهای شخصی فروخته شده در جهان در این سال بوده است.




جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Canalys در این مورد نشان می‌دهد که تعداد موبایل‌های هوشمند فروخته شده در سال ۲۰۱۱ برابر ۴۸۸ میلیون دستگاه بوده، در حالی که این رقم برای کل کامپیوترهای شخصی به ۴۱۵ میلیون دستگاه رسیده است.


بر اساس این گزارش جدید شرکت‌های تولید کننده ۵/۱۵۸ میلیون دستگاه موبایل هوشمند را در فصل چهارم سال ۲۰۱۱ به سرتاسر جهان صادر کرده‌اند که این میزان در مقایسه با فصل چهارم سال ۲۰۱۰ رشد۷ درصدی داشته است. تعداد موبایل‌های هوشمند صادر شده در کل سال ۲۰۱۱ به جهان هم برابر ۷/۴۸۷ میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش ۶۳ درصدی داشته است.

در مقابل اما، تعداد کل کامپیوترهای شخصی صادر شده در سال ۲۰۱۱ برابر ۶/۴۱۴ میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال ۲۰۱۰ رشد ۱۵ درصدی داشته است که در میان آنها تبلت‌ها با رشد ۲۷۴ درصدی پر فروش‌ترین محصولات بوده‌اند و ۱۵ درصد از کل بازار جهانی کامپیوترهای شخصی را در اختیار دارند.

«کریس جونز» یکی از تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی در این مورد می‌گوید: «در سال ۲۰۱۱ شاهد کاهش تقاضا برای خرید نت بوک‌ها بودیم و از طرف دیگر، روند تقاضا و خرید انواع نوت‌بوک‌ها و کامپیوترهای رومیزی هم کندتر شد. در مقابل، اما تقاضا برای خرید انواع تبلت‌ها در این سال افزایش چشمگیری داشته است. با این همه اما موبایل‌های هوشمند توانستند بر بازار پررونق تبلت‌ها هم غلبه کرده و صادرات جهانی بیشتری نسبت به کل بازار جهانی کامپیوترهای شخصی هم داشته باشند.»

با این حال، اما بعضی کارشناسان انتظار دارند که رشد بازار جهانی موبایل‌های هوشمند به دنبال اعمال کنترل‌های بیشتر بر روند قیمت‌گذاری شرکت‌ها در سال ۲۰۱۲ کمی کندتر شود.