به گزارش افکارنیوز، محمد دهقان در گفتگو با مهر، با بیان اینکه معتقدم واردات ۲۴ میلیارد دلاری کالاهای اساسی یک ضربه جبران ناپذیر به تولید داخلی است، گفت: اگر بخشی از این پول به یارانه بخش کشاورزی داده می شد نه کمبود محصول داشتیم و نه محصول گران به دست مردم می رسید.

وی ادامه داد: یک کارشناس بخش کشاورزی می گفت اگر یک چهارم این مبلغ را به یارانه نهادهای کشاورزی بدهند نه تنها کمبود نداریم بلکه کالاهای تولیدی هم ارزان تر به دست مردم می رسد. اما دولت ساده ترین راه را انتخاب کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت سویا برای خوراک مرغ ۴ برابر شده است و در بازار پیدا هم نمی شود آیا بهتر نبود به جای تصمیم به واردات کالاهای اساسی این پول برای تامین نهادهای دامی و کشاورزی هزینه می شد؟ معتقدم این کار عین بی تدبیری است و خدمت به کشور نیست.

وی افزود: در آغاز سال تولید ملی، مصوب کردن ۲۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی بزرگترین ضربه به تولیدات ملی است ما از طرفی این میزان پول برای واردات در نظر می گیریم و از طرف دیگر قیمت گندم تضمینی را ۳۹۰ اعلام می کنند، قیمت جو ۶۰۰ تومان است و قیمت گندم دامی ۵۵۰ تومان، کدام کشاورز با این قیمت گندم خود را به دولت می فروشد؟ کشاورزان تصمیم می گیرند گندم خود را به دامداران ومرغداران بفروشند.

نماینده چناران گفت: گندم مرغوب ما خوراک دام می شود و مجبوریم ۶-۷ میلیون تن گندمی وارد کنیم که مواد نگهدارنده دارد و سلامت کافی ندارد. معلوم است که این خدمت به کشور نیست بلکه ضربه به منافع کشور است.