خشم جوکوویچ اززمین خاکی آبی رنگ تنیس مادرید

به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،جوكوویچ در مرحله یك چهارم نهایی با نتایج ۶-۷ ( ۲-۷) و ۳-۶ به هموطن خود 'یانكو تیپسارویچ' باخت و پس از آن عهد كرد كه سال آینده در رقابت های مادرید شركت نكند؛ البته اگر همچنان سطح زمین از رس آبی رنگ باشد.

وی گفت: در سال ۲۰۱۳ اگر باز هم زمین آبی باشد نمی آیم. البته آنها می توانند به شیوه خود تورنمنت را برگزار کنند ولی مطمئئنا من نخواهم آمد.

تنیس باز شماره یک جهان درباره علت باخت خود گفت: ساده است، این رس آبی برای من ساخته نشده است. تست آن ناموفق بود.

وی همچنین از دست اندرکاران اتحادیه بین المللی تنیس حرفه ای و مسابقات مادرید که اجازه دادند این تغییرات در مسابقات مادرید انجام شود، انتقاد کرد.

جوکوویچ در طول مسابقات همواره از سر بودن رس آبی رنگ در زمین این مسابقات انتقاد می کرد و ' رافائل نادال ' هم که به هموطن خود ' فرناندو ورداسکو ' باخت همین علت را برای شکست خود مطرح کرد.

جوکوویچ گفت: می خواهم تا حد امکان و هرچه سریع تر این هفته را از ذهنم دور کنم و خاطراتش را فراموش کنم و به زمین رس واقعی قدم بگذارم. در اینجا نمی توانید پیش بینی کنید که توپ به کدام سو می رود.

تنیس باز شماره یک جهان افزود: من همیشه می خواهم بهترین بازی را داشته باشم ولی نمی توانم دائما به ماهیچه ها و بدنم به خاطر سر بودن زمین فشار بیاورم. نگران هستم که مصدوم شوم آن هم به این خاطر که زمین غیرقابل پیش بینی است.

وی از اتحادیه بین المللی تنیس حرفه ای هم انتقاد کرد و گفت بازیکنان باید در آینده و پیش از چنین ابداعاتی طرف مشورت قرار گیرند. آنها بدون اینکه نظر موافق بازیکنان راهم بگیرند درباره همه چیز تصمیم می گیرند و نتیجه قانونشان هم همین است. این وضعیت باید تغییر کند.

جوكوویچ به طور مشخص از ' آدام هلفانت' مدیر اجرایی سابق اتحادیه بین المللی تنیس كه اجازه استفاده از رس آبی رنگ در مسابقات اوپن مادرید را داده ؛ انتقاد كرد آن هم فقط به این دلیل كه مشاهده توپ زرد تنیس در صفحات تلویزیون آسان تر است.