الهاشمی: اتهاماتم به اینترپل مربوط نیست

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، طارق الهاشمی در گفتگو با روسیه الیوم درباره اخطار قرمز اینترپل به وی ادعا کرد: اگر اینترپل اتهامات دولت عراق به من را به دقت مورد بررسی قرار می داد به این نتیجه می رسید که این پرونده از ابتدا کاملا سیاسی بوده است.

وی با بیان این مطلب افزود: اینترپل باید موضع من در قبال سیاست های نوری المالکی نخست وزیر عراق طی ۶ سال گذشته را مورد بررسی قرار دهد تا به سیاسی بودن اتهامات وارده به من پی ببرد.

الهاشمی در ادامه ادعاهای خود گفت: بنابراین اتهاماتی که جنبه سیاسی و دینی دارند به اینترپل مربوط نمی شود و بر این اساس طبق ماده سوم قانون اینترپل من می توانم ادله و مدارکی را مطرح کنم که این قضیه سیاسی است و خارج از وظائف اینترپل است.

وی درباره مخالفت خود با عدم حضور در دادگاه عراق گفت: من خود را فراتر از دستگاه قضایی عراق نمی دانم من نیز یک شهروند عراقی هستم و همچون دیگران به دستگاه قضایی احترام می گذارم. فراری یا آواره نیستم و ۱۹ ژانویه که حکم بازداشت من صادر شد تا ۳ ماه پس از آن در عراق بودم.

الهاشمی مدعی شد: من به دعوت رسمی قطر، عربستان سعودی و ترکیه عراق را ترک کردم و در آینده نزدیک به کشورم بازخواهم گشت و در برابر دستگاه قضایی عراق که قانون اساسی آن را عادلانه توصیف کرده است قرار خواهم گرفت.

خاطرنشان می شود طارق الهاشمی به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی عراق از سوی دستگاه قضایی این کشور تحت تعقیب قرار دارد. اینترپل اخیرا اعلام کرده است که "اخطار قرمزی" را برای بازداشت طارق الهاشمی صادر کرده است. این اخطار به ۱۹۰ عضو اینترپل ارسال می شود تا فرد مجرم را یافته و او را دستگیر کنند.