به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، محمد علیآبادی، رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز به همراه بهرام افشارزاده دبیر این کمیته در اردوی پولاد مردان وزنهبرداری ایران در تالار وزنهبرداری آزادی حضور یافته و از تمرینات ملیپوشان در فاصله ۷۷ روز مانده به المپیک دیدن کردند.

در ابتدای این بازدید کوروش باقری گزارشی از وضعیت ملی‌پوشان ارائه کرده و اعلام کرد: قصد دارد آمادگی وزنه‌برداران را تا رقابت‌های المپیک به مرز ۱۰۰ درصد برساند.

در ادامه علی‌آبادی از ارائه طرح پیشنهادی به کمیته ملی المپیک خبر داده و در این خصوص گفت: می‌خواهیم قهرمانان وزنه‌برداری طی ۳۰ سال گذشته را شناسایی کرده تا از شهرهای آنها اطلاع پیدا کنیم. این امر به این منظور انجام می‌شود تا بدانیم چهره‌های وزنه‌برداری بیشتر از کدام شهرها هستند تا بدین ترتیب سرمایه‌گذاری بیشتری در این خصوص انجام دهیم. در حال حاضر استان‌های مازندران، اردبیل، فارس و خوزستان در زمینه پرورش قهرمانان موفق‌تر عمل کرده‌اند.

علی‌آبادی در ادامه این بازدید که به نظر می‌رسید بیشتر برای دلجویی از کوروش باقری و وزنه‌برداران صورت گرفته است، گفت: در تاریخ المپیک، وزنه‌برداری بعد از کشتی در رده دوم مدال‌آوری ورزش ایران قرار دارد، اما آنها این پتانسیل را دارند تا از کشتی هم جلو بزنند.

وی ادامه داد: سیاست من این است تا همواره بیشترین کمک را به مدال‌آوران کرده و در همین راستا می‌خواهیم بهترین‌ها را شناسایی کنیم. از زمانی که رئیس سازمان بودم این موضوع در بین برنامه‌هایم قرار داشته و امروز همچنان ادامه دارد.

علی‌آبادی با بیان اینکه در لندن وزنه‌برداری می‌تواند طلایی‌ترین دوره خود را تجربه کند، افزود: تا به حال در هیچ المپیکی بیشتر از دو مدال برای وزنه‌برداران به دست نیامده، اما به نظر می‌رسد در المپیک ۲۰۱۲ بیشتر از ۳ مدال کسب کنیم. این امر با تلاش خودتان زحمات کادر فنی و البته حمایت‌های مجموعه ورزش محقق خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: تلاش می‌کنم تا نهایت حمایت‌های مادی و فکری از ملی‌پوشان ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: افراد زیادی هستند که می‌خواهند پس از المپیک به مدال‌آوران پاداش بدهند. قصد داریم تا این گروه‌ها را ساماندهی کنیم تا نسبت به وعده‌هایشان متعهد باشند. این کار باعثمی‌شود بعد از المپیک به جز پاداش اصلی، پاداش‌های جانبی نیز برای مدال‌آوران وجود داشته باشد.

علی‌آبادی افزود: با عباسی صحبت کردم تا جایی که امکان دارد رقم پاداش مدال‌آوران را افزایش دهد. من و عباسی و مجموعه ورزش کشور به خاطر توانایی‌های شما امید ویژه‌ای به وزنه‌برداری در المپیک داریم. رشته شما رکوردی است و می‌توان مدال‌های خوبی در آن کسب کرد.

وی در پایان گفت: امروز که کشورهای غربی موج تبلیغات منفی علیه ایران به راه انداخته‌اند، مدال‌آوری شما می‌تواند پیام بزرگی برای دنیا باشد، پس به المپیک رفته و سربلند از این رقابت‌ها برگردید، ضمن اینکه یک رکورد جاودانه را برای کشور نیز به جای بگذارید.

در پایان این صحبت‌ها، علی‌آبادی به همراه افشارزاده مراحل پایانی تمرینات را از نزدیک تماشا کرد.

این بازدید امروز در حالی صورت گرفت که کوروش باقری، سرمربی تیم وزنهبرداری هفته گذشته در گفت وگو با فارس، ضمن ابراز ناامیدی از شرایط موجود در ورزش صحبتهایش مبنی بر قولهایی که نسبت به موفقیت وزنهبرداران در المپیک داده بود را پس گرفت.