مصوبه بودجه‌ای مجلس برای حمایت از تولید

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، بررسی قسمتهای دیگری از ماده واحده لایحه بودجه سال جاری از بخش درآمدهای آن را ادامه دادند و جزء ۲ بند ۷ ماده واحده لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

در جریان بررسی این جزء از بودجه پیشنهادات بسیاری از سوی نمایندگان برای حذف یا اصلاح عبارت‌هایی از متن مطرح شد که بهارستان نشینان تنها با پیشنهاد عبدالرضا مرادی نماینده ممسنی برای اصلاح یک عبارت در متن موافقت کردند.

بر این اساس مجلس مقرر کرد به منظور حمایت از تولید و اشتغال، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی دارای مجوز از بانک مرکزی موظفند با درخواست متقاضی و پس از تائید هیئت مدیره بانک اصل و سود اعم از سود قبل و بعد از سررسید تسهیلات ریالی یا ارزی سررسید شده و معوقه پرداختی به اشخاص حقیقی و یا حقوقی بابت فعالیت در امور تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی که در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به دلایل موجه دچار مشکل شده‌اند را برای یک بار و تا ۵ سال تخصیص و از سرفصل مطالبات سر رسید گذشته و معوق خارج کنند.

وکلای مردم در خانه ملت همچنین مصوب کردند که با تائید هیئت مدیره بانک مذکور جریمه خسارت تاخیر پس از تعیین تکلیف تا آن زمان به انجام تسویه حساب کامل مورد تائید بانک یا موسسه مالی و اعتباری بخشیده شود.