تلاش گروهک وابسته به ریگی برای سوء قصد به رییس‌جمهور

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در گزارش وزارت اطلاعات از اين عمليات تروريستي كه در غرفه اين وزارتخانه در "نمايشگاه خدمت" ( نمايشگاهي كه به مناسبت يكصدمين سفر استاني رييس جمهور در مشهد برگزار شد) آمده است كه گروهك تروريستي وابسته به عبدالمالك ريگي قصد داشت در جريان سفر استاني رييسجمهور به سيستان و بلوچستان در سال ۱۳۸۶ عملياتي را به نام علميات "چاه جمال" كه در واقع عمليات سوء قصد به رييسجمهور بوده به اجرا بگذارد.

بر اساس این گزارش، گروهک ریگی در راستای ضربه به امنیت ملی، طرح ترور رییس‌جمهور در جریان این سفر استانی را برنامه‌ریزی و سه نفر از عوامل خود را جهت عملیات انتحاری آماده کرده بود.

این سه نفر قصد داشتند در جریان سفر رییس‌جمهور به ایرانشهر از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، هنگام سخنرانی عمومی رییس‌جمهور در بین مردم، در حین انجام مراسم به رییس‌جمهور نزدیک شده و در مسیر رییس‌جمهور اقدام به انجام عملیات انتحاری کنند که این عملیات به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و خنثی شد.

طبق گزارش منتشر شده، در این عملیات چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی و یک نفر از پرسنل وزارت اطلاعات کشته و به مقام شهادت نائل شدند.

همچنین در هنگام کشف و خنثی کردن این عملیات، چهار نفر از اعضای اصلی گروهک ریگی به هلاکت رسیدند و تعدادی اسلحه و مهمات از این گروه تروریستی کشف و ضبط شد.

لازم به ذکر است بخشی از غرفه وزارت اطلاعات در نمایشگاه خدمت به عکس‌هایی از شهدای هسته‌یی اختصاص یافته و در قالب آن جنایت‌های انجام شده علیه دانشمندان هسته‌یی‌ کشورمان به نمایش گذاشته شده است.

اين غرفه همچنين در بخشي ديگر به جنايتهاي گروهك تروريستي جندالله وابسته به عبدالمالك ريگي پرداخته است.