به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس ، در ادامه رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد که از صبح امروز در باکو آذربایجان آغاز شده است، تیم ملی کشورمان در دومین دیدارش با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل گرجستان به پیروزی رسید.

مسعود اسماعیل‌پور، مهدی تقوی، صادق گودرزی، احسان لشگری، رضا یزدانی و پرویز هادی نمایندگان کشورمان در این دیدار بودند که مقابل حریفان گرج به برتری رسیدند، اما حسن رحیمی و رضا یزدانی نتیجه را واگذار کردند.

در یکی از مهم‌ترین مسابقات دور دوم احسان لشگری، قهرمان ۲۰۱۲ آسیا مقابل داتو مارساگیشویلی، نفر سوم قهرمانی ۲۰۱۱ جهان قرار گرفت که در ۳ تایم و با نتیجه ۶ بر ۶ از سد حریف گذشت.

یکی از حوادثمهم این مسابقه شکست رضا یزدانی، قهرمان وزن ۹۶ کیلوگرم ۲۰۱۱ جهان در دیدار مقابل اودیکادزه، نفر دوم جام نختی، بود.

در حالی‌که پیش از آغاز مسابقات گرج‌ها نام گئورگی گوچیلیدزه، دارنده برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن را به عنوان یکی از نمایندگان وزن ۹۶ کیلوگرم اعلام کرده بودند تنها اودیکادزه در این وزن همراه تیم گرجستان حضور دارد.

پرویز هادی هم در ۱۲۰ کیلو مقابل داویت مودزماناشویلی که در جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به شکست و حذف فردین معصومی شده بود، به برتری رسید و انتقام معصومی را گرفت.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این دیدار به شرح زیر است:

۵۵ کیلو: حسن رحیمی(یک - ۳) و(۳ - ۴) - گئورگی ادیشراشویلی برنده

۶۰ کیلو: مسعود اسماعیل‌پور برنده(صفر - ۲)،(۵ - صفر) و(۳ - صفر) - مالخاز زاکورا

۶۶ کیلو: مهدی تقوی برنده(یک - صفر) و(یک - صفر) - زورابی یاکوبیشویلی

۷۴ کیلو: صادق گودرزی برنده(یک - صفر)،(صفر - یک کلینچ) و(۷ - ۲) - جاکوب ماکاراشویلی

۸۴ کیلو: احسان لشگری برنده(یک - ۵)،(۳ - صفر) و(۲ - یک) - داتو مارساگیشویلی

۹۶ کیلو: رضا یزدانی(صفر - یک کلینچ) -(۲ - ۲) - الیزبار اودیکادزه برنده

۱۲۰ کیلو: پرویز هادی برنده(۲ - صفر) و(۲ - صفر) - داویت مودزماناشویلی

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد با حضور ۱۰ تیم برتر جهان در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه در شهر باکو آذربایجان برگزار می‌شود که در گروه دوم تیم‌های ایران، ترکیه، گرجستان، ژاپن و آمریکا حضور دارند. در گروه اول نیز تیم‌های روسیه، آذربایجان، بلغارستان، بلاروس و قزاقستان با هم به رقابت می‌پردازند.

طبق برنامه رقابت‌ها تیم کشورمان عصر امروز در سومین دیدار خود به مصاف ژاپن می‌رود و در آخرین مسابقه با آمریکا پیکار خواهد کرد.
Bookmark and Share