به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، محمود احمدينژاد در سومين روز از سفرش به استان خراسان رضوي، در جمع مردم شهرستان بردسكن حضور يافت و با اشاره به سهم تعقل و تفكر براي انجام امور، اظهار كرد: كساني كه در همهي مسائل فقط و فقط خود را ميبينند، عقل آنها زايل ميشود و تصميمات آنها در مسير الهي نخواهد بود و كساني كه در انجام امور تنها به فكر خود نيستند، در مسير الهي حركت ميكنند.

رییس‌جمهور افزود: تفکر، تواضع و تعقل باعثمی‌شود نور خدا به عقل انسان بتابد و عقل به سمت مسیر الهی هدایت شود و نور الهی نیز همان وجود نازنین پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین است.

وی تصریح کرد: در ذهنتان وضعیت مستکبران و قلدران عالم را تجسم کنید. این وضعیت به دلیل این است که آنها اهل تفکر، تواضع و تقوا نیستند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت عاقل و مومن ایران مانند یک اقیانوس عظیم است که دشمنان خود را در امواج خروشان خود غرق می‌کند.

رییس قوه مجریه با تاکید بر سازندگی ایران، خاطرنشان کرد: پایه‌ی آبادانی، تولید و ایجاد اشتغال مفید است و در این زمینه یکی از عرصه‌های مفید و پایدار، کشاورزی محسوب می‌شود.

وی خطاب به مردم شهرستان بردسکن گفت: شما بهترین اراضی و نیروهای انسانی را دارید. قطعا در این مسیر نواقصی وجود دارد، اما باید با همدلی یکدیگر آنها را برطرف کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به کمبود ذخایر آبی، یادآور شد: برای رفع مشکل کم‌آبی باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم که منابع جدیدی را شناسایی کنیم. منابع آبی کم است، اما هنوز استفاده از آب به شکل مناسب انجام نمی‌شود.

رییس‌جمهور، اظهارات خود را با دعا و تشکر از اهالی شهرستان بردسکن خاتمه داد.

مقصد بعدي رييسجمهور در دور چهارم سفر استاني به خراسان رضوي، شهرستان خليلآباد است.