لاریجانی: تغییرمعناداری درمجلس به وجود نیامده

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حجتالاسلام سیدجلال یحییزاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) طی تذکری آئیننامهای در صحن علنی مجلس به مواد ۸۸، ۸۹ و ۱۷ و بند ۱۱ ماده ۲۳ آئیننامه داخلی مجلس استناد کرد و اظهار داشت: هر روز صبح آماری از متأخرین و غیبت کنندگان در مجلس ارائه میشود که این آمار با آمار واقعی کسانی که نیستند ۵۰،۶۰ نفر تفاوت دارد.

وی افزود: خوب است که با توجه به اهمیت روزهای بودجه آنهایی هم که مرخصی گرفته‌اند، نامشان ذکر شود و دلیل مرخصی آنها را هم بگویید؛ همچنین خوب است که در پایان دوره کارنامه تمام افراد در مورد غیبت‌ها ارائه شود تا معلوم شود که هر نماینده چقدر غیبت داشته و چقدر مرخصی گرفته و چقدر با تأخیر در مجلس حضور پیدا کرده است.

نماینده مردم تفت و میبد همچنین گفت: ‌ چند روزی است که رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در مورد اینکه نفرات مجلس هشتم خیلی تغییر کرده مانور می‌دهند؛ در این زمینه وضعیت با دوره‌های قبل خیلی تفاوت نکرده است.

یحیی‌زاده با بیان اینکه مجلس هشتم، هفتم و ششم اشکالاتی داشتند، اظهار داشت: ‌وقتی که آمار را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در مجلس اخیر ۱۰۱ نفر ابقاء شده‌اند که تفاوت آن با دوره اول ۵،۶ نفر است؛ اگر بنا باشد که این تغییرات برای تهدید مدنظر قرار گیرد، به نظرم خیلی درست نیست و خود هیئت رئیسه هم البته خیلی دقیق این آمار را ارائه نداده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یحییزاده گفت: این مسئله در رسانهها هم مطرح شده است؛ البته تغییر معنیداری وجود ندارد و تقریبا همیشه در همین حدود تغییرات وجود داشته است.