به گزارش افکارنیوز، "نادر قاضيپور" روز شنبه در گفتوگو با جامجم آنلاين از آغاز تدوين طرح تحقيق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شکایت‌های فراوانی از نحوه عملکرد بورس به مجلس رسیده است که در نهایت موجب شده تا تعدادی از نمایندگان، تدوین طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را آغاز کنند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تأکید بر اینکه ابهام‌هایی درباره عملکرد سازمان بورس در جریان اجرای قانون خصوصی‌سازی وجود دارد، اظهار داشت: شکایت‌هایی از طرف مردم به نمایندگان مجلس رسیده است که از نحوه عملکرد بورس در جریان خصوصی سازی انتقاد دارند و برخی اقدامات این سازمان را جهت‌دار و فراقانونی می‌دانند.

" بر اساس قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس موظف هستند در مواقعی که چنین گزارشاتی به دست آنان می‌رسد برای کشف ابعاد موضوع اقدام به تحقیق و تفحص کنند و در صورت اثبات تخلف دستگاهی که از او شکایت شده است، مراتب را برای پیگیری به قوه قضائیه ابلاغ کنند. "

قاضی‌پور نحوه انتخاب شرکت‌های برنده در جریان خصوصی‌سازی، نحوه کارکرد تابلوهای بورس در زمان عرضه شرکت‌ها و زمان محدود برای عرضه شرکت‌ها را از جمله موضوعات شکایت از سازمان بورس بر شمرد.

وي گفت:طرح تحقيق و تفحص از سازمان بورس در حال نهايي شدن است و بلافاصله بعد از آغاز به كار مجلس نهم، به هيئت رئيسه مجلس آينده تقديم ميشود تا در دستور كار مجلس قرار گيرد.