به گزارش افکارنیوز به نقل از عصر ایران: ستاره فوتبال برزیل به احتمال زیاد شانس حضور در رقابتهای تابستانی المپیک را از دست خواهد داد.

به گزارش سایت فیفا، با دعوت نشدن رونالدینیو و خط خوردن اسم او از جمع بازیکنانی که قرار است پیش از شروع المپیک، در بازی‌های دوستانه و تدارکاتی شرکت کنند، احتمال زیادی برای عدم حضور این بازیکن در المپیک لندن وجود دارد.

تیم ملی فوتبال برزیل درحالی قرار است طی روزهای آینده، در چند تورنمت تدارکاتی و دوستانه مقابل تیم‌های دانمارک، آمریکا، مکزیک و آرژانتین به میدان برود که ستاره تیمش را به همراه نخواهد داشت.

بازیکن ۳۲ ساله سابق بارسلونا در حالی که امید زیادی برای همراهی تیم ملی برزیل در رقابتهای طلایی المپیک لندن داشت، حالا باید به تعهدات خودش در برابر باشگاه فلامینگو عمل کند.

ابن در حالی است که در ترکیب ۲۳ نفره سرمربی تیم برزیل «مانو منزس»، نام بازیکنانی چون دیوید لوییز از چلسی، تیاکو سیلوار از آس میلان، دنیل آلوس از بارسلونا و مارسلو از رئال مادرید دیده می‌شود.

در بازی‌های المپیک تیم‌ها باید از بازیکنان زیر ۲۳ سال نشکیل شده باشند، اما هر تیم می‌تواند از سه بازیکن بالای ۲۳ سال هم استفاده کند. این درحالی است که در فهرست جدید تیم برزیل فقط شش بازیکنان بیش از ۲۳ سال حضور دارند.

منزس، سرمربی تیم برزیل درباره انتخاب نشدن رونالدینیو در ترکیب جدید تیمش گفت: «طرفداران تیم باید متوجه این قضیه باشند که تنها یک بازیکن نمی‌تواند راه حل تیم ملی برزیل باشد و همه مشکلات تیم را حل کند. شاید وقت آن رسیده باشد که از پتانسیل‌های موجود و بازیکنان جوان هم استفاده کنیم.»

تیم ملی برزیل قرار است در ۲۶ می۲۰۱۲ به مصاف تیم ملی آلمان برود و ۳۰ میبا آمریکا بازی کند و در روزها سوم و نهم ماه ژوئن در مقابل تیمهای مکزیک و آرژانتین قرار بگیرد. اما قطعا بعد از این دوره از بازیهای تدارکاتی تکلیف تیم ملی برزیل روشن خواهد شد و سرمربی تیم در نهایت ترکیب اصلی تیم را در ششم جولای برای حضور در المپیک ۲۰۱۲ معرفی خواهد کرد.