به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در این دیدار دکتر جلیلی با اشاره به نزدیکی پیروزی مردم فلسطین، تاکید کرد: فلسطین متعلق به تمام جهان اسلام است و باید آزاد شود که به لطف خدا پیروزی نزدیک است.

وی افزود: امروزه اروپا و آمریکا برای پشتیبانی از رژیم صهیونیستی با چالش جدی از سوی مردم روبرو شده‌اند و حامیان غربی رژیم صهیونیستی پاسخی برای مردم خود ندارند.

سعید جلیلی رژیم صهیونیستی را ضعیف‌تر و منزوی‌تر از همیشه و فریادهای این رژیم را همانند ناله‌های فرد محتضر دانست.

شورای عالی امنیت ملی همچنین خاطرنشان کرد: مردم اروپا و آمریکا نه تنها حاضر نیستند هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی را بپردازند بلکه امروزه دوری از رژیم صهیونیستی به یک شاخص برای جلب آراء در جهان غرب و عرب تبدیل شده است.

وی افزود: حامیان رژیم صهیونیستی نمی‌توانند مدعی دموکراسی، صلح و حقوق بشر باشند.

در این دیدار همچنین محمد احمد عوض وزیر خارجه دولت قانونی فلسطین با ارائه گزارشی از روند بازسازی منطقه غزه تصریح کرد: آزادی فلسطین وعده قطعی الهی است و ما وظیفه داریم تا با ابتکارهای جدید و تلاش‌های پیگیر، در تحقق این وعده الهی تعجیل کنیم.

وی ضمن تقدیر از حمایتهای عملی جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین، تاکید کرد: شرایط امروز غزه از جمله کمبود سوخت و برق، یک بحران انسانی است و کشورهایی که در قبال این موضوع سکوت میکنند در این جنایت حقوق بشری شریک هستند.