به گزارش افکار نیوز؛ مهر به نقل از رسانههای اردنی و سوری نوشت: گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده مسئولیت انفجارهای تروریستی اخیر در منطقه القزاز دمشق و انفجار چندی پیش در حلب را به عهده گرفت
گروه تروریستی موسوم به «جبهه النصره لاهل الشام» مسئولیت انفجارهای تروریستی اخیر در دمشق را که بیش از ۴۰۰ شهروند بیگناه سوری کشته و زخمی شدند، بر عهده گرفت.

این گروه که یکی از شاخه‌های شبکه القاعده در سرزمین شام به شمار می‌رود، همچنین مسئولیت عملیات تروریستی ماههای اخیر در حلب را در یک نوار ویدئویی به عهده گرفت.

این گروه تروریستی در بیانیه شماره چهار خود با عنوان «موسسه المناره البیضاء» درباره عملیات هولناک خود در منطقه پرجمعیت دمشق اعلام کرده است این عملیات را عملیات شاخه فلسطین و شاخه گشتی‌های دمشق انجام داده‌اند.

این بیانیه اعلام کرده است جزئیات این عملیات از طریق موسسه المناره البیضاء اعلام خواهد شد.

فاش شدن اسامی تروریستهای عرب بازداشت شده در سوریه

خبر دیگر اینکه، اسامی ترویستهای عربی بازداشت شده در جریان ناآرامی‌های برخی مناطق سوریه توسط بشار الجعفری نماینده این کشور در سازمان ملل متحد به شورای امنیت تقدیم شد.

بر اساس گزارش پایگاه النشره لبنان، بشار الجعفری در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد، اسامی ۲۶ تروریست دستگیر شده در جریان ناآرامی‌های برخی مناطق سوریه را افشا کرده است.

در این نامه با اشاره به ادامه حملات تروریست‌ها اعلام شده است که مقامات سوری از برخی عربهایی که به طور غیرقانونی برای انجام اقدامات مسلحانه وارد سوریه شدند، بازجویی کرده‌اند که نتیجه آن، اسامی ۲۶ نفر از آنهاست که اطلاعات مربوط به ملیت، تاریخ بازداشت، وابستگی و علت دستگیری آن‌ها در این نامه قید شده است.

این فهرست نشان می‌دهد که تمام این افراد به استثنای یک نفر که سلاح به سوریه قاچاق می‌کرد، اقدام به انجام عملیات تروریستی علیه ارتش سوریه و نیروهای امنیتی سوریه کرده‌اند و در این زمینه بر اساس فتواهای شخصیتهای دینی افراطی تونسی و لیبیایی عمل کرده‌اند.

بر اساس این نامه، بیشتر افرادی که نامشان در این فهرست آمده، از طریق ترکیه برای انجام عملیات تروریستی وارد سوریه شده‌اند و بیست نفر از ۲۶ نفر این فهرست، عضو القاعده هستند.

اسامی فهرست تروریستی ۲۶ نفره
اسامی فهرست ۲۶ نفره تروریستی که نماینده سوریه به شورای امنیت تحویل داده به این شرح است: سهیل ساقصلی از تونس، مجدی العیاری از تونس، محمد الطرابلسی از تونس، اسامه هذلی از تونس، ولید ظفار از تونس، علی بشیر از تونس، سامی کمال از تونس، بلال العیاری از تونس، فهد صالح از لیبی، فادی موسی از لبنان، رضا بای از تونس، محمد ضیف الله از تونس، سامی کمال از تونس، وسام حلیمه از تونس، رمضان سلطانی از تونس، محمدمای از تونس، عبدالرحیم شبلی از مصر، احمد منابعه از اردن، مسعود غومه از تونس، وحید فضیل از تونس، بلال المرزوقی از تونس، هیکل تویتی از تونس، عقبه القاصری از تونس، امین نصیبی از تونس، محمد عامر ساکن لبنان و دارای تابعیت فلسطینی لبنانی، غازی نجم از لبنان،