به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژهای ظهر شنبه در آیین معارفه دادستان همدان بصیرت افزایی نسبت به شرایط کنونی را نیاز جامعه دانست و گفت: دشمنان ایران اسلامی شبانه روز با استفاده از هر روشی برای تفرقه و جدایی مردم تلاش میکنند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با تأکید بر توجه به شرایط و فراموش نکردن مسائل اصلی، اظهار داشت: مردم و مسئولان نباید نسبت به توطئه‌های گوناگون دشمنان غافل شوند و در این زمینه نباید مسائل و امور حاشیه‌ای را وارد متن کرد.

دشمنان به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین ملت ایران هستند

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین ملت ایران هستند، اضافه کرد: امید و نشاط مردم موجب اقتدار نظام و ایجاد عدالت از مهم‌ترین موارد در این زمینه است.

محسنی اژه‌ای با یادآوری اینکه نظام و همه مسئولان رأس حکومت به دنبال تحقق عدالت هستند، افزود: مردم این مرز و بوم به خوبی مشکلات را با وجود گرانی‌ها، کمبود و گرفتاری به شرط برقراری عدالت تحمل می‌کنند.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه ظلم و بی‌عدالتی قابل تحمل نیست، اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد التهاب و بر هم زدن امنیت کشور با ایجاد صد‌ها شبکه‌های رادیویی و ماهواره‌ای و سایت در فضای سایبری در تلاشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با هوشیاری و تلاش‌های شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی این مرز و بوم، غرب در جنگ سایبری و نابرابر مقابل کشور ایران شکست خورد.

پیروی مردم از ولایت فقیه در پیروزی ایران مقابل توطئه‌ها دشمنان موثر است

وی با بیان اینکه باید تقوی الهی را پیش گرفت، گفت: پیروی مردم از ولایت فقیه کارساز‌ترین فاکتور در پیروزی ایران مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان بود.

وی حضور پرشور مردم در حمایت از رهبری و انتخابات را بالا‌تر و بیشتر از هر نوع اقدام نظامی، انتظامی دانست و اظهار داشت: انتخابات اخیر با حضور گسترده و امنیت بسیار عالی برگزار شد.

وی در ادامه به تلاش و خدمت هفت ساله حجت الاسلام والمسلمین بیگلری در سمت دادستان همدان اشاره کرد و خطاب به دادستان جدید همدان گفت: عدالت از اهداف اصلی انبیاء بوده و حکومت و نظام جمهوری اسلامی برای گسترش این هدف به وجود آمده است و باید در چهارچوب قانون و در حد توان خود برای ایجاد نشاط و امیدواری در بین مردم با جدیت تلاش کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید مسائلی که باعثسلب آسایش و امنیت مردم در جامعه می‌شود را آسیب‌شناسی کرد، افزود: مسئولان قضایی باید این مسائل و معضلات را شناسایی و کار‌شناسی کرده و با اولویت بندی بر اساس اقتصاد هر استان، موارد بررسی شده را تعیین کنند.

برای رفع مشکلات و برقراری عدالت باید در کیفیت مسائل تدبیر کرد

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «مستضعفین و پابرهنگان صاحبان اصلی نظام هستند» تأکید کرد: برای رفع مشکلات و برقراری عدالت باید در کیفیت مسائل تدبیر کرد.

وی اظهار داشت: تأکید بر انسجام و همدلی نباید تنها در بیان باشد بلکه باید در عمل آن را نشان داد.

دادستان کل کشور توجه و نظارت مسئولان و مدیران به زیرمجموعه‌های خود را مهم دانست و گفت: مسئولان باید بر بخش‌های مختلف و زیرمجموعه‌های دستگاه مربوطه نظارت دقیقی داشته باشند و فقط بر صندلی‌ها تکیه ندهند.

وی همچنین بر اجرای به موقع و درست احکام توسط محاکم قضایی تأکید کرد و گفت: این مهم در رضایتمندی مردم و پیشگیری از جرم بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: برای اجرای احکام بسیاری از موارد اداری را که قابل حذف هستند را باید حذف و زمان را کوتاه کرد.