به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر عرب گل فوق تخصص روانپزشک کودک و نوجوان گفت: والدینی که به دنبال شناخت راههای شناسایی بیش فعالی در کودکان خود هستند باید بدانند که این بیماری در دنیا ۳ علامت دارد.

وی در خصوص دسته اول افزود: در دسته اول کودک از نظر حرکت پر جنب و جوش است، بسیار می‌دود، لحظه‌ای آرام نیست و خسته نمی‌شود مخصوصا در مهمانی‌ها، فروشگاه‌ها و… این علامت در سنین پیش از دبستان به وضوح دیده می‌شود و در سن دبستان معلم می‌گویدکودک روی صندلی دائما حرکت می‌کند و در کلاس راه می‌رود اما بتدریج و با افزایش سن کاهش می‌یابد.

عرب گل ادامه داد: دستهٔ دوم کودکانی هستند که رفتار‌های تکانشی دارند یعنی کودک در یک لحظه عصبانی می‌شود و چیزی را پرت می‌کند و متوجه نیست که امکان دارد به چشم شما برخورد کند یا اینکه از ارتفاع بلندی می‌پرد و پایش می‌شکند و یا اینکه یک کودک ۳ ساله به وسط خیابان می‌پرد و خود را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این روانپزشک در مورد دسته سوم گفت: دسته سوم کودکانی هستند که با مشکل توجه و تمرکز رو به رو هستند و این مشکل باعثایجاد اختلال در تحصیل آن‌ها می‌شود به طوری که غلط‌های دیکته‌شان زیاد است و وسایلشان را در مدرسه جا می‌گذارند یعنی اشتباهات ناشی از بی‌دقتی دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر کودک شما این علائم را دارد به این معنی نیست که دچار بیش فعالی است ولی اگر بعضی از آنها را دارا است باید به پزشک مراجعه کنید.