به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر؛ آغاز برنامه که با تاخیری ۲۰ دقیقهای همراه بود، با ورود نوازندگان مشکیپوش و همچنین گروه کر با شالهای قرمز و سفید، تشویق پرشور جمعیت را حتی در هنگام کوک کردن سازها در پی داشت. اولین قطعه از این برنامه سوئیت سمفونی سربداران ۱ و ۲ نام داشت که با تمی آرام با همراهی گروه کر و در حال و هوایی حزنانگیزی اجرا و پس از آن نیز مقدمه از خون جوانان وطن نواخته شد. در این قسمت از برنامه گروه کر از صحنه خارج شده و سالار عقیلی در میان تشویق جمعیت ۹۰۰ نفره حاضر در سالن به روی سن آمد. عقیلی در بخش نخست از این کنسرت در اجرای قطعات عشق دیرین، ساغرم شکسته این ساغی، ز کوی بلاکشان و زلف سرکج با همراهی ارکستر و بدون حضور گروه کر به اجرای برنامه پرداخت.

نور‌پردازی متفاوت سالن که به فراخور هر قطعه تغییر می‌کرد و همچنین صداگذاری قابل قبول در این برنامه تا حدود زیادی باعثتفکیک صدای هر ساز می‌شد. همراهی تماشاگران در مرور اشعار و ابراز احساسات آنان نیز فضای شیرین برای این برنامه ساخت. در بخش اول و در قطعه «کنسرتو برای تنبک باستانی» که آهنگسازی و تنظیم آن بر عهده مرتضی شفیعی - رهبر ارکس‌تر - بود، نواخته شد که هارمونی متفاوت و ارکس‌تر بدون وجود سازهای سنتی، حس رزمی آن را به راحتی انتقال می‌داد.
قطعه «به اصفهان رو» که در ابتدای بخش دوم این کنسرت اجرا شد، به اصرار سالار عقیلی در رپرتوار گنجانده و به افتخار مردم اصفهان نواخته شد که هیجان بسیار زیادی را در میان تماشاگران برانگیخت. در این بخش هم‌چنین قطعات «وای از شب من»، «بت‌چین»، «تبریز در مه»، «خوشه‌چین» و «ایران جوان» اجرا شد. قطعه پایانی این کنسرت نیز شور خاصی را ایجاد کرد به طوریکه تمام سالن به احترام عقیلی و ارکس‌تر ایستادند.
اما به دلیل تاخیر زیادی که در ابتدا و میانه برنامه به وجود آمد، ارکستر از نواختن دو قطعه کنسرتو برای عود و ای ایران خودداری کرد.