به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر: معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: با ارسالکنندگان پیامکهای غیراخلاقی و تبلیغاتی غیرمجاز در صورت شکایت برخورد میکنیم.

سرهنگ محسن می‌ربهرسی به مهر توضیح داد: ارسال پیامک‌های غیراخلاقی جرم است و پلیس با ارسال‌کنندگان این گونه پیامک‌ها برخورد می‌کند. براین اساس پلیس براساس شکایت‌هایی که از سوی مراجع قضایی ارسال می‌شود، برخوردهای لازم را با مجرمان انجام می‌دهد.

به گفته وی ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی در صورتی که مرتکب تخلف شوند، از سوی پلیس شناسایی و برخوردهای لازم با آن‌ها انجام می‌شود. این شرکت‌ها حق ندارند خارج از ضوابط تعیین‌شده اقدام به ارسال پیامک کنند.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری با اشاره به این‌که پلیس نیز رصدهای لازم را انجام می‌دهد، تاکید کرد: علاوه بر پرونده‌های قضایی که در اختیار پلیس قرار می‌گیرد، کار‌شناسان نیز رصدهای لازم را برای شناسایی هرزنامه‌ها و پیامک‌های غیر مجاز انجام می‌دهند.

سرهنگ میربهرسی گفت: افرادی که دریافتکننده پیامکهای غیراخلاقی یا مزاحمت پیامکی هستند برای شکایت باید به دادسرای جرایم رایانهای در خیابان شریعتی ـ طالقانی مراجعه کنند و پس از تشکیل پرونده در دادسرا موضوع از سوی ماموران پلیس فتا پیگیری میشود.