به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان،پايگاه صهيونيستي ابكافايل درباره موقعيت ضعيف جبهه آمريكا و غرب نوشت: با سقوط ساركوزي در فرانسه و شكست دو حزب حامي ديويد كامرون در انتخابات محلي و سراسري انگلستان جبهه غرب عليه برنامه هاي اتمي ايران بسيار ضعيف شده است.

این پایگاه خبری افزود: نیکلا سارکوزی از معدود رهبران اروپایی بود که بشدت علیه برنامه های اتمی ایران موضع گیری می کرد و همچنین طرفدار برخورد نظامی در خاورمیانه بود و در ناآرامی های سوریه دخالت زیادی کرد. در مقابل «فرانسوا اولاند» در کارزار انتخاباتی خود سعی کرد در رابطه با مسائل خارجی صحبت نکند و تاکید عمده وی بر تحولات اقتصادی و مخالفت با طرح ریاضت اقتصادی در اتحادیه اروپا بود اما قطعا رای دهندگان فرانسوی هنگام رای دادن این موارد ر ا در نظر داشته اند.

دبکا فایل با اشاره به نگرانی های انتخاباتی اوباما طی ۷ماه آینده می نویسد: دنیس راس می گوید دولت اوباما از فراز و نشیب ها بین واشنگتن و تل آویو خسته شده و قصد دارد با کنار گذاشتن این موضوع به برنامه انتخاباتی خود مشغول شود. به نظر می رسد ایران در چند جبهه پیروزی به دست آورده است. دولت اوباما در این سال انتخاباتی قصد ندارد صحبتی از برخورد نظامی به میان آورد و رئیس جمهوری جدید فرانسه هم به فرصت بیشتری نیاز دارد تا اوضاع اقتصادی داخلی و وضع اتحادیه اروپا را بررسی کند و لذا برای برخورد با ایران و یا سوریه آمادگی ندارد.

تارنمای اطلاعاتی اسرائیل نوشت: ۱۰ روز پیش که نتانیاهو مشاور امنیتی خود را به کشورهای اروپایی فرستاد هرگز تصور نمی کرد به این سرعت موضوع ایران از نظر غربی ها دچار تغییر شود.

روزنامه لبنانی الاخبار در تحلیل مشابهی نوشت: ایران از موقعیت ضعف اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حداکثر استفاده را کرده و تا آنجا که توانسته آمریکا را مجبور به عقب نشینی کرده است. روشن است که آمریکا به توافق با ایران نیازمند است. به همین دلیل هم درخواست نشست های دو جانبه را در حاشیه مذاکرات ۱ + ۵ با ایران داشته که ایران تمامی این درخواست ها را رد کرده است.

الاخبار ادامه می دهد: آمریکا وارد فضای انتخاباتی ریاست جمهوری می شود و باراک اوباما تلاش می کند تا به گونه ای نشان دهد که در دوره اول ریاست جمهوری اش موفقیت هایی به دست آورده است. به همین منظور مقامات آمریکایی سعی دارند که بر سر پرونده هسته ای با ایران به نتیجه ای دست یابند.

این روزنامه نوشت: رئیس جمهور آمریکا لازم است که به منظور رسیدن به اهداف خود به یک سری خواسته های ایران جواب مثبت دهد که اولین آن کنترل اسرائیل است در شرایط فعلی آمریکا پس از شکست نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در انتخابات اخیر این کشور همپیمانی مهم را از دست داده است و فرانسه برای مدتی طولانی مشغول مشکلات داخلی خود خواهد بود.

در همین حال دانی ایالون معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به شایعات منتشره درباره احتمال توافق غرب با ایران و پذیرش فعالیت های غنی سازی ابراز نگرانی کرد. به گزارش رویترز، ایالون گفت: قدرت های غربی نباید از درخواست خود از ایران مبنی بر کنار گذاشتن پروژه های حساس هسته ای اش صرف نظر کنند. اکنون به تهران اجازه داده شده به رغم آسیب پذیری در برابر تحریم ها شرایط را به نحو خود تحمیل کند.
وی گفت: خیلی دوست داریم که مذاکرات موفقیت آمیز باشد زیرا راهکار سیاسی بهتر از هر گزینه دیگری است اما در عین حال یک توافق بد بدتر از به دست نیامدن توافق است.

ایالون در سالن کنفرانس پارلمان اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفت: این حقیقت که ما شایعاتی در مورد توافق برای حفظ اورانیوم غنی شده و ذخیره سازی آن در ایران می شنویم خیلی خیلی خطرناک است. یقینا ما با بخشی از توافق های قدرت های جهانی با ایران موافق نیستیم و حق داریم که نگران باشیم.

وی با اشاره به بحثها در مورد میزبانی بغداد در مذاکرات آتی ایران و ۱ + ۵ یادآور شد: دیکته کردن محل مذاکرات از سوی ایران چندان خوشایند نیست. این وضعیت چیزی نیست که ما به آن افتخار کنیم به نظر ما ایران اصلا نباید در موقعیت مذاکره باشد.
از سوي ديگر موسسه اقتصادي روبيني كه بحران اقتصادي جهان در سال ۲۰۰۸ را پيش بيني كرده بود، نسبت به شكست مذاكرات بغداد هشدار داد. گري كلارك استراتژيست اقتصادي اين موسسه در گزارشي نوشت: تحريم نفتي ايران حتي بدون كمترين درگيري، باعث مي شود بهاي نفت به نقطه انفجار برسد. نظرسنجي انجام شده از ۸۰۰ موسسه سرمايه گذاري نشان مي دهد بزرگ ترين تهديد براي احياي اقتصاد جهان، افزايش بهاي نفت است و تنش بر سر برنامه هسته اي ايران مي تواند به اين افزايش انفجاري قيمت منجر شود.