به گزارش افکارنیوز، داود قادری در گفتگو با مهر در ارتباط با جدیدترین برنامه های شورای عالی اشتغال در سال جاری گفت: قرار است در اولین فرصت یک نشست جداگانه بین بانک ای کشور در زمینه بررسی توان تسهیلات دهی به طرح های اشتغال زایی در سال جاری برگزار شود.

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور، اظهار داشت: بانکها در قالب این نشست، میزان توان و ظرفیت تسهیلات دهی و نحوه اختصاص منابع به طرحهای اشتغال زایی سال جاری را مشخص و ارائه خواهند کرد.

قادری با اشاره به اینکه پس از آن نشست شورای عالی اشتغال با حضور نمایندگان بانکهای کشور نیز برگزار می شود، از تدوین برنامه این شورا طبق پیشنهادات بانکها و بررسی های صورت گرفته خبر داد.

این مقام مسئول در شورای عالی اشتغال خاطر نشان کرد: همچنین به زودی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز بسته جدید اشتغال زایی در سال ۹۱ را ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: به زودی در این زمینه ها جلساتی را با حضور اعضای شورای عالی اشتغال خواهیم داشت و تصمیمات جدیدی در زمینه سناریوهای جدید اشتغالی دولت اتخاذ و اعلام می شود.

عضو شورای عالی اشتغال در ارتباط با اعلام ایجاد ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت جدید شغلی در سال گذشته، عنوان داشت: در هر صورت تلاشهایی در زمینه ایجاد فرصت های شغلی انجام شده است اما علاوه بر آن باید میزان خروج از بازار کار، ریزش های بنگاه ها و نحوه ایجاد اشتغال جدید را نیز در نظر داشت.

به گزارش مهر، در سال گذشته دولت اعلام کرده بود برای ایجاد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت جدید شغلی برنامه ریزی کرده است و این موضوع را از طریق استان ها دنبال می کند.

آماری نیز در پاییز سال ۹۰ از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد که طی آن عنوان شده بود تا نیمه سال گذشته ۱ میلیون فرصت جدید شغلی در کشور ایجاد شد.

پس از آن دیگر آماری اعلام نشد اما مقامات ارشد دولت همواره در برخی مواقع از گزارش دولت به مردم در زمینه اقدامات ایجاد اشتغال در سال ۹۰ سخن گفتند.

با این حال در نشست اخیر شورای عالی اشتغال اعلام شد که به میزان ۱.۳ میلیون فرصت جدید شغلی در سال ۹۰ ایجاد شده که این موضوع نشان دهنده تحقق ۵۰ درصدی برنامه دولت در سال ۹۰ است، ضمن اینکه در کنار این آمار میزان خروجی ها از بازار کار، آمارهای اخراج، از بین رفتن فرصت های شغلی و همچنین تضعیف قراردادهای کاری ارائه نشده است.