حمله گسترده ارتش یمن به القاعده

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، رسانه های عربی شب گذشته از حمله همه جانبه ارتش یمن به القاعده در منطقه زنگبار خبر دادند. بر این اساس، این حمله از سه جبهه شمالی، شرقی و غربی علیه القاعده صورت گرفته و تاکنون دهها کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

" حمود نصر " خبرنگار العربیه شب گذشته در گزارشی اعلام کرد: ارتش یمن با استفاده از نیروی هوایی، دریایی و زمینی علیه تروریست های القاعده وارد عمل شده اند.

بر این اساس، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی نیز شب گذشته طی حمله ای به القاعده در منطقه زنگبار ۶ تن از عناصر آنها را کشتند.

به گزارش العربیه، استفاده از نیروی هوایی و دریایی از سوی ارتش یمن علیه القاعده عامل برتری آنها به شمار می رود و احتمال می رود نیروهای دولتی پس از یک سال بتوانند این منطقه را از کنترل القاعده خارج کنند.

در همین حال روزنامه الشرق الاوسط امروز در گزارشی به نقل از یک منبع امنیتی یمنی، آغاز حمله همه جانبه ارتش یمن به پایگاههای القاعده در جنوب یمن را تایید کرد.

همچنین بنابراین گزارش در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی یکی از مقامات مالی گروه " انصار الشریعه " وابسته به القاعده و ۶ نفر دیگر کشته شده اند.

بر این اساس، نیروهای القاعده نیز توانسته اند در حمله ای یک محموله سلاح ارتش یمن را از بین ببرند. در این حمله چندین سرباز یمنی نیز در استان جنوبی البیضاء کشته شدند.

یک منبع نظامی در یمن در همین رابطه در تماس تلفنی با الشرق الاوسط اظهار داشت: ارتش یمن شب گذشته حمله ای همه جانبه دریایی، هوایی و زمینی را علیه نیروهای القاعده و گروه انصار الشریعه در استان ابین آغاز کرده است.

به گفته وی " محمد ناصر احمد " وزیر دفاع یمن با دستور رئیس جمهور سیر عملیات نظامی را زیرنظر قرار گرفته است. خبرهای رسیده از منطقه ابین حاکی از آن است که هدف از حمله ارتش یمن باز پس گیری منطقه زنگبار از نیروهای القاعده است که از یک سال پیش تحت کنترل آنها قرار دارد.

بنابر اعلام منابع محلی و نظامی این حملات در زنگبار تاکنون بیش از ۱۲ کشته بر جا گذاشته است.

خاطرنشان می شود نیروهای القاعده یک سال پیش با سوء استفاده ازشرایط حاکم بر این کشورکه مردم درتلاش برای سرنگونی رژیم " علی عبدالله صالح " بودند، اقدام به حمله به برخی مناطق از جمله زنگبار کردند و تا کنون کنترل آن را در اختیار دارند.

این در حالی است که در حملات اخیر علاوه بر ارتش یمن نیروهای قبایلی نیز وارد عمل شده اند تا عناصر القاعده را از مناطق جنوبی بیرون برانند.