اسامی ۱۰ زن خبرساز ایران اعلام شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از عصرایران ، مدیر عامل این خبرگزاری با اعلام موارد فوق افزود : مقام معظم رهبری مسئله زن و خانواده را از مسائل درجه یک کشور نامیده اند و معرفی زنان فرهیخته و تاثیرگذار تاکیدی است بر حضور نقش آفرین بانوان جامعه اسلامی که علاوه بر حضوری مؤثر در محیط خانواده ، نقش به سزایی در مدیریت جامعه ایرانی اسلامی دارند.

ناصرالدین اسلامی فرد افزود: این همایش برای دومین سال پیاپی برگزار می شود و امسال حدود ۱۵۰ زن در بخشهای مختلف علمی، سیاسی، ایثارگری، کارآفرینی، مدیریت شهری، فرهنگی هنری، مدیران و قرآنی معرفی می گردند.

مدیرعامل خبرگزاری وفا تصریح کرد: در این همایش از تعدادی از زنان تاثیرگذار که در سال ۹۰ دار فانی را وداع گفته اند نیز تقدیر می شود.

دبیر همایش ملی بانوی وفا افزود: در میان این ۱۵۰ بانوی فرهیخته، ۱۰ نفر به عنوان خبرسازترین زنان سال ۱۳۹۰ و یک نفر به عنوان تاثیرگزارترین و خبرسازترین زن ایرانی در سال ۹۰ معرفی می شود.

اسلامی فرد در خصوص نحوه انتخاب افراد فوق گفت: بیش از ۱۰۰۰ بانوی ایرانی توسط نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در در حوزه زنان به این خبرگزاری معرفی شده اند که با بررسی صورت پذیرفته توسط کارشناسانی از حوزه رسانه و زنان، ۱۵۰ نفر به عنوان تاثیرگذار و خبرساز انتخاب شده اند.

وی هدف این همایش را معرفی هرچه بیشتر زنان تاثیرگذار ایران اسلامی به افکار عمومی و رسانه ها و تقدیر از حضور اجتماعی زنان مسلمان معرفی و افزود: رسانه ها با پرداختن به الگوهای زن مسلمان با جنگ نرم غرب بر علیه زنان مسلمان ایرانی مقابله کنند.

ده کاندیدای دریافت عنوان خبرسازترین زن ایرانی معرفی شدند

اسامی افراد انتخاب شده جهت دریافت عنوان خبرساز ترین زن سال به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می باشد:





۱ - دکتر زهره الهیان، پرکارترین زن مجلس هشتم

۲ - فرحناز رافع: اولین زن رییس در جمعیت داوطلبان سازمان هلال احمر

۳ - دکتر حلیمه عالی: اولین زن نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سیستان و بلوچستان

۴ - دکتر فریبا علاسوند: دارنده بیشترین مقالات درحوزه زن و خانواده

۵ - ننه فتح اللهی معروف به نه نه علی: مادری که ۲۰ سال در مزار فرزندش اطراق کرد

۶ - مهندس اعظم السادات فراحی: همسر دکتر احمدی نژاد

۷ - مریم مجتهد زاده لاریجانی: رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

۸ - دکتر زهرا سادات مشیر: مشاور امور بانوان شهرداری تهران

۹ - دکتر مرضیه وحید دستجردی: اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران

۱۰ - مریم هاشمی: دارنده مدال طلای ووشوی جهانی - اهدا کننده مدال جهانی اش به مقام معظم رهبری

گفتنی است همایش ملی بانوی وفا با هدف معرفی و تقدیر از زنان خبرساز و تاثیرگذار ایران در سال ۱۳۹۰، یک شنبه ساعت ۱۶ در محل تالار وحدت تهران برگزار می شود.