به گزارش افکارنیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در مراسمی با حضور تاماش آیان، رئیس و دیگر مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری و همینطور رؤسای فدراسیونهای عضو، از حسین رضازاده، قهرمان دو دوره المپیک در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴، نیکو ولاد از رومانی، دارنده ۳ مدال طلا، نقره و برنز المپیک در سالهای ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶، کوان بوانگ چون از کره جنوبی، دارنده دو مدال طلا و نقره المپیک در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ و ژیمون آنتونی اسمالر از لهستان، دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۷۲ و سرمربی کنونی تیم ملی وزنه برداری آمریکا تقدیر به عمل آمد.

در این میان حسین رضازاده، با داشتن ۶ مدال طلای جهان و المپیک، بیشتر از سایر قهرمانان مورد توجه و تشویق حاضرین قرار گرفت.



*داور بین المللی کشورمان، منشی ۱۹ رقابت از مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان

حسن عربشاهی داور بین المللی کشورمان در نیمی از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان، منشی مسابقات خواهد بود.

در این مسابقات که هم زمان با مسابقات قهرمانی منطقه آمریکای جنوبی و مرکزی(پان آمریکن) برگزار می شود جمعا ۳۸ مسابقه برگزار خواهد شد که حسن عربشاهی در ۱۹ مسابقه منشی مسابقات خواهد بود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون وزنه برداری کشورمان که یکی از داوران نامزد برای قضاوت در رقابت‌های وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن به شمار می رود، در مسابقات جوانان جهان، به جز مسابقه ایوب مرادی در گروه A دسته ۸۵ کیلو، در تمامی مسابقات نمایندگان ایران حاضر خواهد بود.



*گروه دوم وزنه برداران بامداد فردا به گواتمالا می روند

گروه دوم کاروان تیم ملی وزنه برداری کشورمان، ساعت ۱:۳۰ بامداد فردا(دوشنبه) تهران را به مقصد آنتی گوا، محل برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان ترک می‌کند.

سعید محمدپور در دسته ۹۴ کیلوگرم، سعید سیار و میلاد رستگار در دسته ۱۰۵ کیلوگرم و بهادر مولایی و همایون تیموری در فوق سنگین به همراه کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان نفراتی هستند که در قالب گروه دوم راهی گواتمالا می شوند.

سی و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان از روز جمعه با حضور ۲۵۰ وزنه بردار مرد و ۱۹۰ وزنه بردار زن از ۵۴ کشور دنیا در گواتمالا آغاز شده است.