کلاف سردرگم سازمان لیگ درفصل نقل وانتقالات

به گزارش افکارنیوز به نقل ازايسنا، در حالي كه فصل نقل و انتقالات دوازدهمين دوره ليگ برتر يكي، دو روزي است آغاز شده و ۱۸ تيم حاضر در اين ليگ هم از همين حالا در تكاپوي تيم بستن و جذب بازيكنان مورد نظر هستند، مشخص نبودن برخي قوانين و عدم قطعيت آنها براي فصل بعد آزار دهنده است. يادمان نرفته كه در دورههاي گذشته ليگ برتر قانون سقف قرارداد كه از زمان ابداع خود تاكنون مخالفهاي زيادي داشته، چقدر فصل نقل و انتقالات را تحت تاثير خود قرارداد و حتي كاملا به مسير ديگري هدايت كرد.

همه باشگاه‌ها ادعا می‌کردند ما بالاتر از ۳۵۰ میلیون به بازیکنی نمی‌دهیم و خود را هم مجاز به تخطی از قانون نمی‌دانیم. اما چه کسی بود که نداند بازیکنان ۶۰۰ ۷۰۰ میلیونی و حتی یک میلیاردی در برخی باشگاه‌ها حضور داشتند و واقعیت این بود که اگر باشگاه‌ها به طرق مختلف قانون سقف قرارداد را دور می‌زند.

با این حال در فدراسیون جدید که به نظر می‌رسد اعضایش زمان زیادی می‌برد تا فرمان دست‌شان بیاید و متوجه شوند نباید در راه گذشتگان پا بگذارند، نه تنها قانون سقف قرارداد بلکه سایر قوانین برای فصل نقل و انتقالات از جمله حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ به نقطه مشخص نرسیده و وضعیت خوبی وجود ندارد. پس از آنکه مشخص شد سازمان لیگ در فصل آینده هم قصد ندارد ممنوعیت حضور دروازه‌بان‌های خارجی را لغو کند، موج انتقادها به سمت هیات رییسه سازمان لیگ روانه شد و این فشار تا جایی ادامه داشت که بهروان سرپرست سازمان لیگ مجبور به عقب‌نشینی کامل شد و در مراسم رونمایی از جام قهرمانی لیگ برتر گفت که این موضوع تنها یک پیشنهاد از سوی هیات رییسه سازمان لیگ بوده و تصویب قطعی آن به دست فدراسیون صورت می‌گیرد!

هرچند دو، سه روز پس از آن نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه سازمان لیگ در مصوبات خود مستقل است، گفت فدراسیون در این موضوع دخالتی نمی‌کند تا توپ را به زمین بهروان و همکارانش انداخته باشد. در این میان چیزی که مسلم است، نه سازمان لیگ و نه فدراسیون قاطعیت لازم را برای تصویب و اعلام قوانین نداشته و در این بحثمهم هم که همه کارشناسان، پیشکسوتان و مدیران باشگاه‌ها در مخالفت با آن سخن گفته‌اند و معتقدند ورود دروازه‌بان خارجی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند، تصمیم مناسبی نمی‌گیرند.

حتي وقتي در حرفهاي فدراسيونيها دقيق ميشويم، اثري از هماهنگي هم نميبينيم. نايب رييس اول فدراسيون ميگويد سقف قرارداد قانون مناسبي نيست، اما نايب رييس دوم فدراسيون معتقد است همان ۳۵۰ ميليون سقف خوبي براي قراردادهاست! وقتي سازمان ليگ و فدراسيون در اين بحثهاي ابتدايي تا اين حد بيبرنامه عمل ميكنند به راحتي ميتوان پيشبيني كرد فردي مثل كارلوس كيروش براي صعود به جام جهاني چه مشقتي ميكشد! به نظر ميرسد فصل نقل و انتقالات كلاف سردرگم سازمان ليگ شده است. مسلما باشگاهها بايد بدانند كه در قبال سقف قراردادها و دروازهبان خارجي چه تصميمي ميخواهند بگيرند. از همين الان شمارش معكوس براي پايان فصل نقل و انتقالات و آغاز ليگ دوازدهم شروع شده و ما منتظريم سازمان ليگ بهترين تصميم را در موارد ياد شده بگيرد.