سردمداران نظام جهانی آماده بحران جدید نیستند

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، "مایکل روکارد" نخست وزیر اسبق فرانسه در نشستی در دانشکده روابط بینالملل وزارت امور خارجه درباره موضوع بحران اقتصادی در منطقه یورو سخنرانی کرد.

روکارد در بخشی از این سخنرانی با اشاره به بحران در نظام جهانی و کشورهای غربی گفت: سردمداران نظام جهانی آماده یک بحران جدید نیستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره حرام بودن تولید، نگهداری و استفاده از سلاح هسته‌ای تأکید کرد که کشورهای غربی در شرایط عادی به مسئله هسته ای ایران نمی‌پردازند.

نخست وزیر اسبق فرانسه افزود: باتوجه به شرایط بحران در کشورهای غربی با وضعیتی عصبی با مسئله هسته‌ای برخورد می‌شود به جای اینکه این مسئله در حالت عادی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه طرفها در وضعیت دشواری قرار دارند تأکید کرد که هرگونه اقدام عصبی و انگیزشی می‌تواند خطرناک باشد.

روکارد در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد که پیوستن ایران به باشگاه‌های هسته‌ای به خودی خود خوب است. ولی اشاعه فعالیت‌های هسته‌ای در بخش‌های نظامی خطرناک است و لازم است برای اعتمادسازی سیستم‌های بازرسی قابل اعتماد مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: مسائل کوتاه مدت، جهانی باید مدیریت شوند تا بتوان در مورد مسائل بلندمدتی چون توسعه پایدار تصمیم گیری شود.