به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در ادامه دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی الف - م رئیس هیئت مدیره شرکت الیت منطقه آزاد انزلی در دفاع از کیفرخواست قرائت شده از سوی نماینده دادستان خطاب به قاضی سراج گفت: من اتهامت را قبول ندارم.

وی افزود: من دانشجوی حسابداری بودم که با آقای خسروی آشنا شدم و می خواستم جایی کار کنم که بیمه داشته باشد. من سال ۸۰ با ماهی ۷۰ هزار تومان مشغول به کار شدم. من تا سال ۸۶ کارم همین بود و بعد به عنوان مدیرعامل شرکت میثاق گیلان که دامداری بود منصوب شدم. همیشه از صبح تا شب برای اینها صادقانه دویدم و هرگز سوء استفاده نکردم.

وقتی مه آفرید آمد تهران دیگر در حد تمیز کردن ویلا توسط کارگران یا خرید برنج با هم ارتباط تلفنی داشتیم چون من اولین
کارمندان این شرکت بودم. یادم هست شرکت ما میانگین شیرش عالی بود و توانست شرکت نمونه شود.

متهم گفت: سال ۸۹ آقای مه آفرید تماس گرفت و گفت می خواهیم شرکتی در انزلی برای کار واردات و صادرات داشته باشیم. بعد گفتند با آقایان ن و د برای ثبت شرکت اقدام کنیم و قصدشان دور زدن تحریمها بود تا بتوانیم دستگاه وارد کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت الیت منطقه‌ آزاد انزلی اظهار داشت: وقتی شرکت را ثبت کردیم یک حساب هم در بانک ملی افتتاح کردیم. اساسنامه شرکت و حتی نام شرکت و اسامی مدیرعامل و اعضا از واحد حقوقی تهران برای ما فکس شد و من بدون مجمع شدم رئیس هیئت مدیره شرکت الیت انزلی.

متهم گفت: مه آفرید گفت برای اینکه حساب شرکت فعال باشد بروید و در بانک صادرات حساب بازکنید تا حساب ساکن نباشد. ما در رشت پول نداشتیم و آقای ش گفت چون شما پول ندارید دسته چکها را سفید امضا کرده و به تهران فرستادیم. چون ۱۰ سال برای خسروی کار می کردم به او اعتماد داشتم. وقتی دسته چک ملی تمام شد دوباره دسته چک گرفته و دوباره امضا کرده و فرستادیم.

سال ۹۰ بود که متوجه شدیم مه آفرید دستگیر شده و بعد فهمیدیم از شرکت الیت فاکتور صادر شده و من اصلا نفهمیدم چند فاکتور بوده و مبلغش چقدر بوده و من در دوران بازداشت متوجه شدم. بعد فهمیدم ۷۵ میلیارد تومان فاکتور صادر شده است. من اصلا ال سی را نمی شناختم. جالب اینجا بود که اصلا نمی دانستیم این شرکت شروع به کار کرده است چون قرار بود هر وقت شرکت شروع به کار کرد به ما بگویند. حقوق من از شرکت میثاق از ۹۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس هیئت مدیره شرکت الیت منطقه آزاد انزلی گفت: من حتی یک ریال از شرکت الیت پول نگرفتم و فکرش را نمی کردم مه آفرید به من خیانت کند. من ۷ ماه است از خانواده ام دور هستم..