به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور از روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت برای چهارمین دوره سفرهای استانی هیات دولت عازم استان خراسان رضوی شد و تا به امروز به اکثر شهرستانهای این استان سفر کرد که اکثر سفرها با حاشیههای جالبی همراه بود که به بعضی از آنها اشاره می شود:

* احمدی نژاد روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۸:۲۰ وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد شد و مورد استقبال آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد قرار گرفت.

* حضور رضا رشیدپور مجری سابق صدا و سیما در مراسم استقبال از رئیس جمهور توجه عکاسان و خبرنگاران را به همراه داشت.

* رئیس جمهور در روز اول سفر به استان خراسان رضوی به شهرستان فریمان " زادگاه شهید مطهری و علی شریعتی " رفت. نکته قابل توجه آن بود که اکثر مردم این شهرستان در بیرون ورزشگاه فریمان منتظر ورود رئیس جمهوری بودند و پس از آن که متوجه شدند هلیکوپتر حامل احمدی‌نژاد وارد ورزشگاه شد با شعارهای " درود بر احمدی " از رئیس جمهور و تیم همراه وی استقبال کردند.

* دکتر احمدی نژاد روز جمعه پس از پایان سخنرانی در جمع مردم تربت حیدریه وقتی قصد خروج از ورزشگاه تختی را داشت با درخواست مردم برای گفتگو با وی(رئیس جمهور کشورشان) روبرو شد و با توجه به اینکه تیم حفاظت ورزشگاه مانع این ارتباط‌های رودر رو شده بود اما رئیس جمهور با روی باز را مردم گفتگو و نامه‌های آنان را دریافت کرد.

* دیدار با نخبگان، علما و خانواده شهدا و ایثارگران یکی دیگر از برنامه‌های رئیس جمهور در چهارمین دوره سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی بود. وقتی مراسم تقدیر از خانواده شهدا به پایان رسید و رئیس جمهور قصد نشستن در صندلی خود را داشت با درد و دل‌های مادران و همسران شهدا روبرو شد. رئیس جمهور ضمن گوش دادن به این درد و دل‌ها از مسئولین ذیربط خواست درخواست خانواده شهدا و ایثارگران را مورد توجه قرار دهند و به آنها رسیدگی کنند.

* خبرنگاران روز گذشته در حاشیه سفر رئیس جمهور به خلیل آباد با وی مصاحبه کردند. رئیس جمهور در ابتدا قصد مصاحبه نداشت اما با توجه به اینکه بعضی از خبرنگاران خانم بودند و به خاطر احترام ویژه رئیس جمهور به خبرنگاران و با توجه به سالروز حضرت زهرا(س)(روز زن) احمدی نژاد با آنها به گفتگو پرداخت.

* احمدی نژاد وقتی در جمع مردم شهرستان جوین حاضر شد با سوال‌‌های پی در پی مردم این شهرستان روبرو شد و خطاب به آنها گفت: من صدای شما را نمی‌شنوم این میکروفون را در بین مردم ببرید تا صدای آنها را به خوبی بشنوم که این سخن رئیس جمهور با استقبال مردم جوین روبرو شد.

* رئیس جمهور روز یکشنبه برای اولین بار به شهرستان تازه تاسیس فیروزه سفر کرد و خطاب به مردم این شهرستان گفت: شما تمایل دارید اسم شهرستان بزغان به فیروزه تغییر نام پیدا کند؟ وقتی که مردم پاسخ مثبت خود را برای تغییر نام این شهرستان اعلام کردند رئیس جمهور گفت: ما این موضوع را در جلسه هیات دولت مطرح می‌کنیم.

پیش از این نام شهرستان فیروزه بزغان بود اما تغییر نام این شهرستان به صورت رسمی اعلام نشده بود که این موضوع در سفر استانی رئیس جمهور و از سوی وی اعلام شد.