به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، منطقه خراسان، مجید نامجو در جلسه شورای اداری رشتخوار اظهار کرد: دادن خدمات آب و برق ۵۰ درصد از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسکن مهر کشور از اولویت کاری و ماموریت اصلی دولت در سال جاری است.

وی عنوان کرد: هدفمندی یارانه‌ها که جزو آرزوهای دیرینه دولت‌ها بود در دولت دهم تحقق یافت و با کمک دولت و مردم علی‌رغم، وجود مشکلات در این زمینه حل می‌شود.

وی یادآور شد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ درصد مصرف برق در کشور کاهش یافت.

وزیر نیرو همچنین در بحثموضوع آب در کشور، گفت: در پی خشکسالی‌ها، نیاز آبی ایران از خزر یک هشدار است که باید مدیریت در بخش آب جدی صورت بگیرد.

وزیر نیرو در ادامه به اجرای پروژه مهر ماندگار در کشور اشاره کرد و گفت: در این بحثتعداد ۷۰۰ پروژه مختلف در کشور شناسایی شده که دولت تا پایان عمر خود از طریق فاینانس داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فروش سهام و… تا به ثمر نشستن پروژه‌ها حمایت می‌کند.

نماینده اعزامی رییس جمهوری به شهرستان رشتخوار گفت: سالانه سه تا چهار هزارمیلیارد تومان اعتبارات بخش آب کشور بوده که صرف تامین و توزیع آب در استان‌ها می‌شود.

نامجو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا از محل اعتبارات مازاد در آمدهای نفتی مانند سال گذشته بخش آب، وزارت نیرو را یاری کنند و افزود: سال گذشته از محل درآمدهای مازاد نفتی ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آبی به استان‌های کشور اختصاص یافت. با این اعتبارتحول عظیمی در آبرسانی روستایی دراستان‌های کشور به وقوع پیوست.

وزیر نیرو به سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی در دولت نهم و دهم تحول بزرگی در صنعت آب و برق کشور ایجاد کرد. حرکت دولت در زمینه آب و برق به الگویی برای سایر دولت‌ها تبدیل شده است.

وی بیان کرد: سفرهای استانی هیات دولت به ارتقاء شاخص‌های شهری و روستایی و تامین زیرساخت‌ها در صنعت آب و برق انجامیده است. از طریق ایجاد تعاونی حقابه‌بران آب سد شهید یعقوبی آب سد به مردم و کشاورزان واگذار می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به سفر چهارم ریاست جمهوری به خراسان رضوی، ادامه داد: سفر چهارم به منظور پیگیری مصوبات قبلی و ایجاد اشتغال جدید در کشور انجام می‌شود.

او با ذکر اینکه دولت عزم جدی در پیگیری و به سرانجام رساندن مصوبات گذشته است، اظهار کرد: توجه به بخش مسکن مهر یکی از این موارد است.

مبلغ یک میلیارد تومان برای تقویت پروژه آبرسانی جنگل و جدا سازی آب شرب روستایی از شهری و ۲۰۰ میلیون تومان برای پروزه برق رسانی بلوار معلم جنگل و واگذاری مخزن آب و فاضلاب شهری به شهرداری رشتخوار و قسطی کردن بدهی برق شهرداری رشتخوار به اداره برق و تغییر تعرفه عمومی چاههای شهرداری به کشاورزی جهت آبیاری فضای سبز این شهرستان از دیگر مصوبات جلسه شورای اداری بود.