قهرمانی دراماتیک منچسترسیتی / رویاهای من‌یونایتد در دقیقه ۹۴ فرو ریخت

هفته پایانی لیگ برتر انگلیس در حالی برگزار شد که همه از منچسترسیتی به عنوان بخت نخست قهرمانی نام میبردند. این تیم پیش از دیدار پایانی خود با ۸۶ امتیاز و تفاضل گل ۶۳ صدرنشین لیگ بود. منچستریونایتد نیز هم امتیاز با سیتی و تفاضل گل ۵۵ در رده دوم قرار گرفته بود. سیتی در ورزشگاه خانگی میزبان کوئینز پارک رنجرز بود که خطر سقوط را احساس میکرد. یونایتد نیز در خانه ساندرلند میهمان این تیم بود.

وین رونی مهاجم منچستریونایتد در دقیقه ۱۰ گل این تیم را به ثمر رساند تا امید یونایتد را به قهرمانی در این فصل افزایش دهد. دقیقه ۳۹ دیدار سیتی با کوئینز نیز گل داشت. پابلو زابالتا برای سیتی گل زد تا این تیم در آستانه قهرمانی قرار بگیرد. نیمه نخست این دو پیکار حساس با همان نتیجه‌ها به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم منچسترسیتی به سمت دروازه کوئینز حمله می‌کرد ولی در یک ضد حمله جبرئیل سیسه گل تساوی را در دقیقه ۴۸ وارد دروازه سیتی کرد. در ادامه جوئی بارتن خطایی را روی کارلوس توز انجام داد که منجر به اخراج او شد. در ادامه سیتی باز هم به سمت دروازه کوئینز حمله می‌کرد تا در ضد حمله دیگری جمی جکی در دقیقه ۶۶ در عین ناباوری گل دوم کوئینز پارک رنجرز را وارد دروازه منچسترسیتی کند. بازی با حملات سیتی ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه ۹۲ ادین ژکو گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد. سرخیو آگوئرو ۲ دقیقه بعد گل سوم سیتی را زد تا این تیم در دقیقه ۹۴ قهرمان لیگ برتر انگلیس شود.

یونایتد نیز با تک گل رونی ساندرلند را شکست داد تا عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

سیتی با ۸۹ امتیاز و تفاضل ۶۴ قهرمان شد و یونایتد نیز به همین تعداد امیتاز و تفاضل ۵۶ در رده دوم قرار گرفت.

در پایان این رقابت‌ها بولتون، بلکبرن و ولورهمتون به دسته یک سقوط کردند.


نتایج سایر دیدارها به شرح زیر است:


چلسی ۲ - بلکبرن ۱


اورتون ۳ - نیوکاسل یک


نوریچ سیتی ۲ - استون ویلا صفر


استوک سیتی ۲ - بولتون ۲


سوان‌سیتی یک - لیورپول صفر


تاتنهام ۲ - فولام صفر


وست‌برومویچ ۲ - آرسنال ۳


ویگان ۳ - ولورهمپتون ۲