روسیه و آمریکا مانور مشترک برگزار می‌کنند

به گزارش افكار نيوز: فرماندهي مشترك نيروهاي تدافعي هوايي-فضايي شمال آمريكا (NORAD) روز دوشنبه اعلام كرد كه روسيه و آمريكا هفته آينده براي نخستين بار مانور مشتركي ضد تروريستي با مشاركت نيروهاي نظامي-هوايي خود و همچنين سرويسهاي تحقيقات هوايي غيرنظامي انجام خواهند داد.
بر اساس این اطلاعات، این مانور با عنوان «عقاب تیزبین» از تاریخ ۸ الی ۱۱ ماه آگوست(۲۰-۱۷ مرداد ماه) برگزار خواهد شد.
هماهنگ کننده این مانور مشترک نیروی هوایی دو کشور در مراکز «خاباروفسکی» روسیه و پایگاه «المندورف»(ایالت آلاسکا) هستند که از سوی سرویس‌های ویژه فدرال تحقیقات هوایی روسیه و همچنین اداره تحقیقات هوایی فدرال آمریکا مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
طبق سناریوی در نظر گرفته شده برای این مانور، تروریستها یک هواپیمای مسافربری آمریکایی در یک پرواز بین المللی را می ربایند و هر گونه تماس آن با جهان خارج را قطع می کنند. این هواپیما مجبور می شود از آلاسکا به «دالنی واستوک» و در مسیر بلعکس پرواز کند که جنگنده های نظامی روسی و آمریکایی به منظور پیدا کردن و همراهی این هواپیما به هوا برمی خیزند.
علاوه بر این در این مانور یک فروند هواپیمای آواکس آمریکا و هواپیمای اطلاعاتی «آ - ۵۰» روسی نیز مشارکت خواهند داشت. هدف اصلی از انجام این مانور، همراهی هواپیمای ربوده شده در هوا و کنترل آن توسط نیروی هوایی روسیه و آمریکا است.
این نخستین مانور مشترک ضد تروریستی در زمینه دفاع هوای بین روسیه و آمریکا بشمار می رود که در چارچوب توسعه همکاریهای نظامی - هوایی دو کشور و در جهت مشارکت برای مقابله با تهدیدات تروریستی در هوا انجام می گیرد.