به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، منابع مرکز پزشکی العالمی قاهره از ملاقات پی در پی مقامات رژیمهای عربی به ویژه عربستان با حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر در این مرکز خبر میدهند.

منابع حاضر در مرکز پزشکی العالمی قاهره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس فاش کردند از زمانی که حسنی مبارک در این مرکز بستری است بسیاری از رهبران و مقامات بین‌المللی و محلی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی شخصیت‌های مصری به ملاقات وی می‌روند.

این منابع فهرست اسامی برخی از شخصیت‌هایی که با مبارک در مرکز پزشکی العالمی ملاقات داشته‌اند فاش کردند.

" عمر سلیمان "، رئیس دستگاه اطلاعات در رژیم سابق مصر در راس این افراد است که چندین بار تا قبل از اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری مصر و همچنین بعد از حذف نام وی از فهرست نامزدها با مبارک دیدار کرده بود.

بنا به گفته منابع بیمارستان العالمی، شخصیت‌های سعودی بیشترین افرادی بودند که با مبارک دیدار داشته‌اند که در راس آنها احمد القطان، سفیر عربستان در قاهره و نایف بن عبدالعزیز ولی‌عهد کنونی عربستان است و هدایای گرانقیمتی را به مبارک تقدیم می‌کردند.

سلطان قابوس پادشاه عمان نیز از جمله کسانی بوده که با مبارک دیدار داشته و برای دو ساعت با وی به طور خصوصی گفت‌وگو کرده است و هدایای گرانقیمتی را به وی داده بود و همواره برای اطمینان از سلامتش به ویژه پس از هر جلسه محاکمه با وی تماس برقرار می‌کند.

" محمد بن راشد آل مکتوم "، حاکم دبی نیز بیش از یک بار به دیدار مبارک رفته و ضمن اعطای هدایا به وی مراتب احترام دولت و ملت امارات را به رئیس جمهور مخلوع مبارک و طلب عافیت برای وی ابراز داشت.

سفرای کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله سفیر کویت نیز از جمله کسانی هستند که همواره با مبارک دیدار می‌کنند.

به گفته منابع پزشکی العالمی، مبارک این روزها به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و راه یافتن احمد شفیق به دور دوم انتخابات احساس خوبی دارد و حال عمومی وی بهبود یافته است.

سوزان مبارک همسر حسنی مبارک نیز در جریان دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر دیدارهای مستمر و گفت‌وگوهای طولانی با وی در بیمارستان داشت و همسران علاء و جمال و همچنین فرید الدیب وکیل مدافع مبارک نیز پی در پی به ملاقات مبارک می‌رفتند به گونه‌ای که اتاق محل بستری مبارک به اتفاق عملیات حزب ملی مبدل شده بود.

رژیم‌های عربی و از جمله عربستان سعودی به حمایت از مبارک و رژیمش معروف بوده‌اند و تاکنون تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از محاکمه مبارک انجام داده بودند.

سوزان مبارک، ‌ همسر حسنی مبارک نیز بارها برای نجات شوهرش از چنگال عدالت به رژیم‌های عربی از جمله عربستان متوسل شده بود.

این در حالی است که فردا مردم مصر در انتظار اعلام حکم مبارک و پسرانش در قضیه کشتار تظاهراتکنندگان مصری در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه و پروندههای فساد مالی هستند.